عمران خان و بن سلمان درباره حمله به آرامکو گفت‌وگو کردند

ایرنا نوشت: «عمران خان» نخست وزیر پاکستان روز سه شنبه در تماس تلفنی با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی درخصوص تحولات اخیر منطقه به ویژه حملات آرامکو بحث و تبادل نظر کرد.

تماس تلفنی نخست وزیر پاکستان با شاهزاده سعودی بیشتر جنبه حمایت تبلیغاتی اسلام آباد از ریاض در زمانی که سعودی ها در کنار آمریکا اقدام به لفاظی و فرافکنی درخصوص ماهیت حملات اخیر به آرامکو می کنند، به نظر می رسد.

این ارتباط در حالی برقرار می شود که پاکستانی ها نسبت به عدم تمایل متحدان عربی این کشور از جمله ریاض و ابوظبی در بحث کمک به حل بحران فعلی در شبه قاره و نقش آفرینی برای رسیدگی به اوضاع کشمیر، ابراز مایوسی می کنند.

رادیو دولتی پاکستان با انعکاس تماس تلفنی عمران خان با ولیعهد سعودی، گزارش داد: نخست وزیر پاکستان بر حمایت از دولت سعودی در برابر آنچه را که وی اقدامات خرابکارانه علیه این کشور خواند، تاکید کرد.

براساس این گزارش، محور رایزنی های عمران خان با بن سلمان بر تحولات اخیر منطقه ای به ویژه حملات بامداد شنبه گذشته به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان متمرکز بود.

نخست وزیر پاکستان ضمن محکومیت این حملات، برای مقابله با آنچه را که وی تحرکات علیه ثبات عربستان و معیشت جهانی خواند، اعلام تعهد کرد.

رادیو دولتی پاکستان به نقل از سخنان بن سلمان گفت: ولیعهد سعودی نیز گفت که کشورش توانایی مقابله با عناصر اقدامات خرابکارانه را دارد.

به دنبال حملات یاد شده، تولید و صادرات نفت عربستان به میزان ۵۰ درصد کاهش یافت.

حملات به تأسیسات نفتی عربستان سعودی بیش از پنج‌ونیم میلیون بشکه نفت از تولید روزانه این کشور کاست و قیمت نفت در بازارهای جهانی را در روز دوشنبه حدود ۱۰ درصد افزایش داد.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1300405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =