این موشک؛ شمشیری رعدآسا در دست نیروهای مسلح ایران در خلیج فارس است+تصاویر

باشگاه خبرنگاران نوشت:موشک‌های کروز یکی از موثرترین سلاح‌ها در میدان‌های نبرد هستند که توانایی ایجاد ضربات سنگین و مهلک در زمین، هوا و دریا را دارند.

در شرایطی که قدرت نظامی بازدارنده ایران و توان مقابله کشور با هر گونه تهدید نظامی این روزها محور بحث روز است. بررسی تکنولوژی موشک‌های ایران نشان می‌دهد که برد این موشک‌ها به دورترین نقاط اروپا و بیش از ۷۰ درصد آسیا می‌رسد و این توان دفاعی باعث نا امیدی دشمنان در حمله نظامی به خاک و تاسیسات حیاتی کشورمان شده است.

1

یکی از موثرترین سلاح‌ها در میدان‌های نبرد که توانایی ضربات سنگین و مهلک در زمین، هوا و دریا را دارند موشک‌ها هستند و یکی از اعضای این خانواده موشک‌های کروز هستند.

موشک کروز رعد

موشک کروز رعد یکی از بزرگترین، دوربردترین و مخربترین کروزهای دریایی ساخت صنایع دفاع جمهوری اسلامی ایران است که در سال‌های میانی دهه  ۸۰  طراحی و ساخته شده است. این موشک با یک موتور توربوجت با ورودی هوای مورد نیاز موتور از دو طرف موشک، توسط یک بوستر راکتی با سوخت جامد انرژی لازم برای آن تامین می‌شود که سرعت این موشک را به ۰.۶ تا ۰.۸ ماخ برساند.

قابلیت‌های ویژه 

برد فزاینده این موشک سبب امکان استقرار پرتابگرها در عمق خاک خودی شده و در نتیجه احتمال شناسایی و رهگیری مبدا و مقصد موشک توسط دشمن را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. این قابلیت مزیت دیگری را هم برای پرتابگرهای چندفروندی موشک فراهم می‌کند یعنی به آنها امکان می‌دهد که پس از انجام شلیک‌های خود به سرعت و با امنیت زیاد از منطقه خارج شوند. 

از دیگر ویژگی‌های شاخص موشک کروز رعد می‌توان به قدرت تخریب بالا، توان مقابله با جنگ الکترونیک، ارتفاع پروازی پایین، و دقت فزاینده در ناوبری و در کشف و انهدام اهداف اشاره کرد.

1

شکل ظاهری

موشک کروز رعد شبیه ترین موشک کروز ایرانی به یک هواپیما است که با نگاه به ساختار بال و دُم آن متوجه این شباهت خواهیم شد.

موشک کروز رعد در رسانه‌های خارجی

پایگاه خبری GLOBAL SECURITY و MILITARY به این موشک اشاره و به تشریح قابلیت‌های آن پرداختند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1300718

برچسب‌ها