آیت‌الله صافی گلپایگانی با بیان این که حوزه‌های علمیه شخصیت‌های علمی و حوزوی بسیار خوبی تربیت کرده و به عالم اسلام تحویل داده‌اند، عنوان کرد: وجود حوزه‌های علمیه فعال در هر منطقه‌ای افتخار آفرین است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از رسا، آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار با حجت‌الاسلام سیدحسن ربانی، رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به نکات زیر اشاره کرده است.

*امروز حوزه‌های علمیه شخصیت‌های علمی و حوزوی بسیار خوبی تربیت کرده و به جامعه اسلام تحویل داده‌اند و آنانی که از فعالیت‌های حوزه بی‌خبرند بدانند حوزه علمیه بسیار فعال و پویا است.

*اگر همه حوزه‌های علمیه به صورت فعال و پویا کار کنند عالم نورانی خواهد شد و باید کاری کنیم که همه حوزه‌های علمیه ما به این سمت حرکت کنند.

*آمارهایی که شما ارائه کردید بسیار خوشحال کننده بود برخی‌ها خیال نکنند که در حوزه‌های علمیه کاری انجام نمی‌شود، امروز حضور فعال فضلا و مدرسان حوزه در سراسر کشور بخشی از خدمات ارزنده حوزه به شمار می‌آید.

*باید تمامی برنامه‌های شما بر محور معارف قرآنی و معارف اهل بیت علیهم السلام باشد؛ زیرا ما می‌توانیم براساس همین معارف الهی خودمان را در همه جهات به دنیا معرفی کنیم. همه سرمایه‌های علمی در اختیار ماست و شیعه از همه جهات غنی و بی‌نیاز است.

*صحیفه سجادیه و نهج البلاغه نیز علم و اخلاق است، اینها اگر در اختیار مردم قرار گیرد و به درستی تبلیغ شود موفقیت بیشتری خواهیم داشت. ما می‌توانیم با این سرمایه‌های معنوی و الهی برگرفته از قرآن و نهج البلاغه جهان را فتح کنیم.

*امروز تشیع در حال عظمت و عزت است و با این که دشمنان تلاش می‌کنند با ارعاب و کشتن مردم وحشت در میان شیعیان ایجاد کنند؛ اما همچنان گرایش به دین اسلام به ویژه تشیع در جهان گسترش می‌یابد.

/62 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 130076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =