لبنان جزئیات جدیدی از تجاوز پهپادی به بیروت را تشریح کرد

فارس نوشت: وزیر دفاع لبنان در کنفرانسی خبری جزئیات کاملی از پهپادهای متجاوز صهیونیستی به ضاحیه بیروت ارائه و اعلام کرد، این پهپادها از فرودگاه «هامونیم» در فلسطین اشغالی بلند شدند.

 «الیاس بوصعب» وزیر دفاع لبنان امروز (پنجشنبه) در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد، تجاوز پهپادهای اسرائیلی به ضاحیه بیروت (در سوم شهریور) خطرناک‌ترین اقدام خصمانه از جنگ ۳۳ روزه تا کنون بود.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، بوصعب افزود، پهپاد اسرائیلی حرکت هواپیماها در فضای فرودگاه بین‌المللی بیروت را با خطر مواجه کرد.

وزیر دفاع لبنان ادامه داد: پهپاد اسرائیلی از نوع نظامی بوده و یک پهپاد عادی نبوده است.

بوصعب تصریح کرد: تحقیقات نشان می‌دهد اسرائیل برنامه‌ای فرستادن چندین پهپاد به همراه  یک هواپیما داشته است. یکی از پهپادهای فرستاده شده چهار کیلو و نیم مواد منفجره پلاستیکی با خود حمل می‌کرده و دیگری دارای هشت موتور و چهار بال بوده است.

وزیر دفاع لبنان تصریح کرد: هدف یکی از پهپادها، خصمانه و حمله‌ای در داخل شهر بیروت بود. یکی از این پهپادها قادر به حمل بار ۱۷ کیلو و چهارصد گرمی است.

وی ادامه داد، این پهپادها از فرودگاه «هامونیم» در فلسطین اشغالی بلند شده‌اند و وزارت دفاع لبنان مسیر آنها هنگام ورود به فضای هوایی لبنان را ارائه کرده است.

بوصعب گفت: آنچه امروز ارائه کردیم تأکید می‌کند که تجاوزهای اسرائیل بر لبنان ادامه دارد؛ تعرض‌های اسرائیل فرق کرده و تغییری خطرناک در قواعد درگیری محسوب می‌شود. ارتش لبنان تصمیمی آشکار برای دفاع از سرزمین و حقش دارد.

وی تصریح کرد، دشمن اسرائیلی عملیات پهپادها را از ابتدایش مدیریت کرده است. لبنان در حال دفاع از خود است ، متجاوز نیست و دفاع از خود، حقی مشروع است. ارتش لبنان هرگز دست به تجاوز نزده اما در پاسخ به تجاوزها ابدا کم نگذاشته است.

بوصعب گفت: ارتش لبنان پهپادهایی در اختیار دارد که از آنها در آسمان گذرگاه‌های غیرقانونی استفاده می‌کند.

جاسوس اسرائیلی

وی در ادامه به بازداشت «عامر الفاخوری» جاسوسی رژیم صهیونیستی و معروف به قصاب «الخیام» پرداخت و گفت: در سال ۱۹۹۶ که عامر الفاخوری در جنوب اشغال شده لبنان بود، حکمی غیابی برای وی صادر شد و وی تا سال ۲۰۰۰ در آنجا بود. حکم صادر شده برای وی مربوط به جاسوسی وی است و ارتباطی با شکنجه در بازداشتگاه الخیام ندارد.

بوصعب تأکید کرد، ابدا در قبال «جاسوس قتل و شکنجه» که نقشی فعال علیه لبنانی‌ها از جمله اعضای مقاومت داشته، کوتاهی نخواهد شد. 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ممکن است لبنان تحت فشار آمریکا، الفاخوری را آزاد کند، گفت: در برابر هیچ فشاری تسلیم نمی‌شویم.

الفاخوری در دهه هفتاد یک فرمانده نظامی در بازداشتگاه الخیام در جنوب لبنان بود و به دلیل جنایت‌هایش در آن زمان، به قصاب این بازداشتگاه معروف شده است.

وی پس از بازداشت به همکاری با تل‌آویو اذعان کرد؛ الفاخوری در سال ۲۰۰۰ به فلسطین اشغالی رفت و از آنجا با گذرنامه اسرائیلی عازم آمریکا شد و حالا تابعیت آمریکایی دارد.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1301222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدی IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
    2 5
    آیا درست است رژیم جعلی و اپارتاد صهیونیسم کودک کشی کند، تجاوز به کشورها کند و... و هر عمل غیرانسانی انجام دهد و سازمان ملل تنها نظاره گر باشد، اینها محاکم بین المللی و سازمانهای جهانی هم زیر سوال برده تا نشانی از آنها هم نماند و گذر زمان همه چیز را مشخص می کند. اینها نیل تا فرات را می خواهند، می خواهند نظام امپریالیسم سرمایه داری و برده داری قدیم را بر آسیا و افریقا و حتی خود اروپا چیره کنند و معامله ی قرنشان در واقع خیانت قرن است و اول کشورهایی را نابود می کنند که در معامله ی قرن دست داشته اند و بن سلمان و بن نهیان باید این را بخوبی بدانند که چرا آنها را هیچ خطاب می کنند، اینان فرقی نکرده اند و از سخنانش گوش شنوا می فهمد با اعراب همان خصومتی را دارند که سالها پیش داشتند و اینجا حرف از عرب و غیر عرب نیست، اینها انسانیت خداوند و اشرف مخلوفاتی انسان را زیر سوال برده اند و خداوند سخت عذاب می دهد