منوچهر آذر: نبود فیلمنامه مشکل بازیگران پیشکسوت است

میزان نوشت: منوچهر آذر گفت: خوشبختانه پیشنهادات زیادی از سینما و تلویزیون دارم اما واقعیت امر اگر کاری را دوست نداشته باشم در آن بازی نمی‌کنم. دوست ندارم به زور و به خاطر دیده شدن در هر کاری بازی کنم.

منوچهر آذر بازیگر سینما و تلویزیون درخصوص کم کم کار شدن خود و اکثریت پیشکسوتان سینما گفت: «مشکل این روزهای سینما برای پیشکسوتان فیلمنامه است. در فیلمنامه‌های امروز شخصیتی جدی و تاثیرگذار برای پیشکسوتان نوشته نمی‌شود و هر چه هست را جوانان بازی می‌کنند.»

او در همین راستا ادامه داد: «اتفاق اصلی بی‌اهمیت شدن نسل قدیمی سینما و با تجربه‌های این عرصه است. آنقدر پیشنهادات کم شده که در اکثر مواقع بازیگران پیشکسوت برای فرار بیکاری و مشکلات اقتصادی برخی نقش‌ها را قبول می‌کنند.»

گلایه بازیگر اخراجی‌ها از وضعیت بی‌عدالتی در سینما/آذر: چرا باید بازیگر پیشکوست خانه‌اش را برای بدهی بفروشد؟////////سه شنبه

بازیگر فیلم «اخراجی‌ها» درباره فعالیت‌های اخیر خود در عرصه بازیگری اضافه کرد: «خوشبختانه پیشنهادات زیادی از سینما و تلویزیون دارم اما واقعیت امر اگر کاری را دوست نداشته باشم در آن بازی نمی‌کنم. دوست ندارم به زور و به خاطر دیده شدن در هر کاری بازی کنم. خدا را شکر حقوقم از جای دیگر تامین می‌شود و نیازمند دستمزد بازیگری نیستم.»

او با اشاره به قوت گرفتن سینمای کمدی تصریح کرد: از نظر من فیلم‌هایی که امروز روی پرده سینما می‌روند به هیچ وجه کمدی نیستند زیرا از المان‌های اصلی کمدی در فیلمنامه و همچنین شخصیت پردازی دور شده‌اند. کمدی امروز سینما تماماً به سمت بداهه پردازی و اضافه گویی رفته است. بازیگری به جز برای عده‌ای محدود شغل محسوب نمی‌شود چون گذران زندگی با دستمزد بازیگری خنده دار است. از نظر من بازیگران چاره‌ای به جز وجود شغلی دیگر در زندگی خود ندارند زیرا حقوق بازیگری کفاف نیازهای ابتدایی را هم نمی‌دهد.»

او با تاکید بر لزوم حمایت از بازیگران پیشکسوت خاطرنشان کرد: از نظر من باید بیشتر و بهتر به بازیگران پیشکسوت اهمیت داده شود. چرا باید یک بازیگر پیشکسوت به خاطر بدهی خانه‌اش را بفروشد. بیکاری بازیگران آن هم در سنین بالا باعث افسردگی و ناامیدی آنها از زندگی می‌شود.»

۵۷۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1301229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =