۰ نفر
۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
سایه یک تلفن شوم! همچنان بر سر کنگره

ایرنا نوشت: «الیزابت وارن» سناتور دموکرات از ایالت ماساچوست آمریکا، کنگره را به «همدستی» با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به دلیل خودداری از بکار بستن اقدامی بعد از افشای رسوایی اخیر درباره گفت وگوهای ترامپ و همتای اوکراینی اش متهم کرد.

به گزارش روز جمعه تارنمای آمریکایی هیل، وارن در توئیترش نوشت: بعد از گزارش «رابرت مولر» (بازرس ویژه تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶)، کنگره وظیفه داشت روند استیضاح را آغاز کند. کنگره با خودداری از این اقدام در تلاش های ترامپ در همکاری با دولت خارجی که به پیروزی اش در انتخابات کمک کرده، همدست بوده است.»

وارن خطاب به کنگره گفت: به وظایف خود عمل کرده و رئیس جمهور را استیضاح کنید.

وارن که جزو سه نامزد اصلی دموکرات ها در رقابت های انتخاباتی سال ۲۰۲۰ است، همچنین نوشت: رئیس  جمهوری که در دفتر بیضی شکل نشسته است همچنان به ارتکاب جرم ادامه می دهد. او به تخلفات خود ادامه می دهد زیرا می داند که وزارت دادگستری و کنگره اقدامی علیه او بکار نخواهند بست. اخباری که امروز منتشر شده نشان می دهد که او (ترامپ) فکر می کند که بالاتر از قانون است. اگر کاری انجام ندهیم، حق با او خواهد بود.  

توئیت وارن بعد از انتشار گزارش های روز جمعه منتشر شد که فاش می کرد ترامپ در مکالمه  تلفنی ماه ژوئیه (تیر) با رئیس جمهور اوکراین از او خواسته است درباره پسر «جو بایدن» معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا و نامزد کنونی ریاست جمهوری از حزب دموکرات تحقیق کند.

ترامپ خواستار تحقیقات درباره روابط بایدن با اوکراین در دوران خدمتش به عنوان معاون رئیس جمهور است. جمهوری خواهان تلاش های بایدن در سال ۲۰۱۶ را برای تحت فشار گذاشتن رئیس جمهور اوکراین جهت اخراج دادستان مسئول تحقیقات درباره شرکت گاز طبیعی که مالک آن یک سرمایه دار اوکراینی بود، مورد انتقاد قرار داده اند. گفته می شود پسر بایدن یکی از اعضای هیات مدیره این شرکت بوده است. هنوز شاهدی دال بر اقدام بایدن در حمایت از پسرش منتشر نشده است.

روابط ترامپ با رئیس جمهور اوکراین اکنون در آمریکا کانون توجهات قرار گرفته است. جنجال های اخیر به دنبال  افشاگری فردی در جامعه اطلاعاتی آمریکا بروز کرده است. این افشاگری درباره جزییات «وعده» رئیس جمهور آمریکا به یک رهبر خارجی است که بعدها عنوان شد که با محوریت اوکراین بوده است.

وارن از حامیان اصلی استیضاح رئیس جمهور است و معتقد است که مولر شواهد کافی را درباره مانع تراشی در روند اجرای عدالت از سوی ترامپ در گزارش نهایی خود ارائه داده است.

پیشتر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز با ابراز نگرانی از ارتباطات ترامپ با یک رهبر خارجی، آن را تهدید امنیت ملی توصیف کرد.

پلوسی با اشاره به افشای ارتباط مخفی ترامپ با «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین، گفت: ما باید اطمینان داشته باشیم که رئیس جمهوری و دولت وی، امنیت ملی و سیاست خارجی ما را به نفع مردم آمریکا انجام می دهند نه به نفع شخصی رئیس جمهوری کشور خارجی دیگر.

روزنامه واشنگتن پست نیز پیش از این  فاش کرده بود که ترامپ از «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین خواسته است که در فرایند رسیدگی به فساد مالی ادعایی از سوی پسر جو بایدن، رقیب احتمالی او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، تسریع کند.

ترامپ گفته می داند هر بار که با یکی از رهبران خارجی صحبت می کند، افراد زیادی از سازمان های اطلاعاتی آمریکا و همین طور کشورهای خارجی صحبت های او را استراق سمع می‌کنند.

310311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1301812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =