رد شایعه ملی نبودن ریل‌های متروی بهارستان/تکمیل قطار شهری تا ۱۴۰۰

وزیر راه و شهرسازی گفت: متروی بهارستان – اصفهان تا سال ۱۴۰۰ با استفاده از ریل ملی که شرکت ذوب آهن وظیفه تامین آن را برعهده دارد، به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان، محمد اسلامی پیش از ظهر امروز (یک شنبه) در مراسم افتتاح پروژه های مختلف عمرانی در شهر بهارستان با رد این شایعه که ریل‌های مورد استفاده در متروی بهارستان ملی نیست و با شرکت ترکی در این ارتباط قرارداد بسته شده است، اظهار داشت: ما به شکل انبوه از ذوب آهن اصفهان ریل خریداری کردیم و ما دیروز محموله ریلی داخلی را از ذوب آهن اصفهان تحویل گرفتیم و ریل‌های بهارستان نیز مطابق قرارداد از این شرکت تامین می شود.

وی  تکمیل متروی بهارستان – اصفهان را یک مطالبه مردمی دانست و ابراز داشت: باید توجه داشته باشیم که ریل‌های کنونی مترو بهارستان به منظور انتقال تراورس‌ها و برخی رگلاژها و تنظیمات در بدنه قطار شهری از متروی اصفهان قرض گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی  با تاکید بر اینکه ذوب آهن از ۲۰ سال پیش طی پروژه ای وارد تحقیقات برای ساخت ریل راه آهن برای مصرف داخلی کشور را آغاز کرد، گفت: ما سه نوع ریل برای قطارهای شهری (مترو)،  شریان اصلی راه آهن به منظور حمل بار و برای قطارهای پرسرعت از این شرکت درخواست کردیم.

وی در ارتباط با زمان بهره‌برداری از متروی بهارستان تاکید کرد: مانعی بر سر راه افتتاح قطار شهری بهارستان وجود ندارد و هر نوع هزینه ای که در مسیر تکمیل آن ایجاد شود نیز ما تامین می کنیم و امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ به این پروژه به بهره برداری برسد.

در ادامه معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: بخش تملک، رفع معارض سازی و زیرسازی در پروژه های عمرانی بسیار زمان بر است که در ارتباط با متروی بهارستان خوشبختانه دو بخش نخست تمام شده و بخش عمده زیرسازی نیز به انجام رسیده و تنها ۲.۸ کیلومتر از آن باقی مانده است.

حبیب الله طاهرخانی افزود: همزمان با فعالیتهای زیربنایی در زمینه روسازی قطار شهری بهارستان  نیز فعالیت‌هایی انجام شده است و ساخت یک ایستگاه دیگر شامل راه آهن اصفهان نیز در این بخش به زودی آغاز خواهد شد.

ساخت ۱۲۴ کیلومتر مترو از شهرهای جدید به سمت شهرهای مادر

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع بخش عمومی و داخلی شرکت برای متروی بهارستان هزینه شده است، ابراز داشت: امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ موضوع مربوط به قطار شهری بهارستان را به سرانجام برسانیم که نقش مهمی در ارتقای جایگاه سکونتی و جذب سرمایه گذار در بهارستان دارد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه در کشورهای دیگر توسعه حمل و نقل عمومی بر توسعه شهری ارجحیت دارد، ابراز داشت: در کل کشور ۱۲۴ کیلومتر مترو از شهرهای جدید به سمت شهرهای مادر در حال انجام است که بهارستان دومین شهر فعال ما در این زمینه است به نوعی که پس از تکمیل متروی هشتگرد تمرکز مجموعه ما متوجه بهارستان خواهد بود.

تکمیل متروی بهارستان اصفهان با استفاده از از ریل ملی

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه ریل ملی به نتیجه رسیده است، ابراز داشت: در راستای تکمیل متروی بهارستان اصفهان از ریل ملی استفاده می شود که  قرارداد آن نیز امضا شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه شهر جدید بهارستان از اصلی ترین شهرها برای تحقق طرح مسکن مهر است، گفت: پس از اتمام مساکن مهر در شهر بهارستان که از اولویت های ما بوده است تحقق گام ملی در زمینه مسکن را بر اساس تاکیدات وزیر و رئیس جمهور دنبال می‌کنیم چراکه ظرفیت جدید برای مسکن در منطقه کلان شهری اصفهان مورد نیاز است.

بیش از ۸۵ درصد  تکنولوژی مورد استفاده در متروی کرج - هشتگرد  داخلی است

طاهرخانی در ارتباط با استفاده از ظرفیت‌های داخلی در بخش‌های زیرساختی پروژه‌های عمرانی تاکید کرد: در این زمینه در سال‌های اخیر بسیار خوب عمل شده است به نوعی که در متروی کرج - هشتگرد بیش از ۸۵ درصد  تکنلوژی مورد استفاده داخلی است و برعکس زمانی که خط پنج متروی تهران ساخته می شد بیش از ۹۰ درصد تکنولوژی خارجی بود.

وی تصریح کرد: بدین ترتیب در بخش برق مترو بخش زیادی  به خودکفایی رسیدیم و امیدواریم در حوزه سیگنالینگ نیز تا دو سال آتی این امر ممکن شود.

نیاز قطار شهری بهارستان به سه هزار تا چهار هزار ریل دیگر

احمدی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان نیز در این نشست در ارتبط با متروی بهارستان تاکید کرد: امروز کارهای اساسی قطار شهری بهارستان تشکیل شده است و سه هزار تا چهار هزار ریل دیگر برای تکمیل نیاز دارد که در پنج قرارداد با شرکت ذوب آهن تامین می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1302342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =