صعود مقتدرانه تیم ملی نوجوانان به مرحله نهایی قهرمانی آسیا

شاگردان حسین عبدی با پیروزی پرگل برابر افغانستان و کسب سه پیروزی متوالی، مقتدرانه راهی مرحله نهایی مسابقات قهرمانی زیر ۱۶سال آسیا شدند.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، دیدار تیم‌های فوتبال ایران و افغانستان برای تعیین تیم‌ها صعودکننده از گروه سوم مسابقات مقدماتی قهرمانی نوجوانان آسیا در ورزشگاه شهید حاج بابایی برگزار شد و درنهایت با نتیجه ۴ بر صفر به سود شاگردان عبدی به پایان رسید.

نیمه اول

این دیدار از مرکز زمین از سوی ایران آغاز شد و تا دقیقه ۱۸ اکثر مالکیت توپ در اختیار شاگردان عبدی بود و بازیکنان ایران چند کرنر و صحنه خطرناک روی دروازه افغان‌ها ایجاد کردند که به گل ختم نشد. تا اینکه روی یک سانتر و اشتباه مدافع افغانستان توپ به محمد کوشکی رسید و اولین گل ایران را وارد دروازه  حریف کرد.

ابراهیم زاده در دقیقه ۲۸ روی پاس در عمق یادگار رستمی روی یک فرار پا به توپ وارد محوطه جریمه افغانستان شد و ضربه آرام و فنی وی در چارچوب دروازه قرار نگرفت.

تلاش نوجوان‌های ایران در بازی‌سازی با پاس‌های متعدد با وجود دفاع یازده نفره حریف همچنان ادامه پیدا کرد تا اینکه در محوطه جریمه افغانستان روی ایمان دانش خطا شد و از سوی داور اعلام پنالتی شد. یادگار رستمی در دقیقه ۴۴ گل دوم ایران را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

نیمه نخست این دیدار با نتیجه ۲ بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

نیمه دوم

افغانستان در نیمه دوم، بازی را کمی باز تر آغاز کرد و توپ در تمامی نقاط زمین در جریان قرار گرفت. یادگاری رستمی در دقیقه ۵۶ پس از پشت سر گذاشتن دو بازیکن و با یک شوت محکم از پشت محوطه جریمه سومین گل ایران را به ثمر رساند.

روی حمله افغانستان و توپ‌گیری بازیکنان ایران و حرکت پا به توپ امیر ابراهیم زاده و درنهایت پاس وی ، محمد کوشکی با یک ضربه نرم از بالای سر دروازه‌بان حریف توپ را وارد دروازه افغانستان کرد و چهارمین گل ایران را زد.

تیم فوتبال نوجوانان کشورمان که پیش از این در یک تورنمنت دوستانه و با هدف آماده‌سازی بازیکنان، با نتیجه یک بر صفر برابر افغانستان شکست خورده بود، اینبار در یک دیدار رسمی نتیجه را با تعداد گل زیادی جبران کرد.

گفتنی است، شاگردان حسین عبدی در طول سه دیدار این مرحله بدون دریافت کارت زرد و قرمز راهی دور بعدی مسابقات شدند.

این دیدار در حضور شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون و حاج‌بابایی، نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1302450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =