نتانیاهو می‌تواند از بن‌بست موجود رهایی یابد؟

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: شبکه تلویزیونی العالم در گزارشی نوشت: نخست‌وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی مانند کسی است که آخرین نفس‌های خود را می‌کشد و هیچ راهی برای خروج او از بحران وجود ندارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، با وجود تلاش‌های گسترده بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای نجات از بحران‌ها و مشکلات خود، وی راهی برای خروج از این بحران‌ها ندارد.

به دنبال نبود توازن میان احزاب اسرائیلی به سبب نتایج انتخابات اخیر کنست و دست نیافتن دو حزب اصلی به اکثریت کرسی‌ها برای تشکیل کابینه، نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی رایزنی‌های خود را با احزاب اسرائیلی آغاز کرد. در همین حال ناظران درباره افزایش افراط گرایی و نژادپرستی علیه فلسطینیان در میان شخصیت‌ها و احزاب اسرائیلی هشدار دادند.

خبرنگار العالم در قدس اشغالی گزارش داد: پس از نتایج انتخابات دوباره کنست، کاملا روشن است که امروز رژیم اشغالگر اسرائیل در بی تعادلی به سر می‌برد و نظام سیاسی این رژیم در بحران ایدئولوژیکی خود به سبب طرح‌های افراط گرایی و نژادپرستانه همچنان دست و پا می‌زند؛ طرح‌هایی که حتی اگر به تشکیل کابینه وحدت ملی منجر شود، کابینه‌ای خواهد بود که فقط بحران این رژیم را در عرصه‌های مختلف عمیق‌تر خواهد کرد چرا که هر یک از دو حزب اصلی اکثریت آشکار یعنی ۶۱ کرسی از ۱۲۰ کرسی را برای تشکیل ائتلاف به دست نیاورده است.

«عونی ابو غوش» کارشناس مسائل اسرائیل گفت: «این رژیم در نژادپرستی و افراط گرایی به سر می‌برد که باعث می‌شود بار دیگر در همه سیاست‌های در پیش گرفته شده بازنگری کنیم. از سوی دیگر مسئله بسیار مهم در داخل رژیم صهیونیستی که در آینده نزدیک بر نظام سیاسی اسرائیل تأثیر خواهد گذاشت، بحران شدیدی است که این رژیم با آن رو به روست.»

خبرنگار افزود با این وضعیت، نخست وزیر رژیم اشغالگر رایزنی‌هایی با احزاب اسرائیلی آغاز کرد؛ احزابی که به نوبه خود برای بهره‌برداری از این مرحله تلاش می‌کنند تا ساز و کارهای نژادپرستانه و افراطی خود را تحمیل کنند و از دو حزب لیکود و آبی - سفید برای عمیق‌تر کردن بحران در سایه اختلاف‌ها و نابسامانی امنیتی و اقتصادی این رژیم باج بگیرند.

«واصل الخطیب» نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: «به نظر من مرحله بعدی، بسیار پیچیده، دشوار و همراه با پیچیدگی‌های سیاسی خواهد بود. آنگونه که برخی پیش‌بینی می‌کنند، مسائل آسان نیست.»

خبرنگار افزود در این شرایط، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر کابینه اشغالگر مانند کسی است که آخرین نفس‌های خود را می‌کشد و هیچ راهی برای خروج او از بحران وجود ندارد؛ مگر معامله‌ای که به او اجازه کناره‌گیری دهد تا شاید برای کاهش حکم حبسی که در انتظار اوست، راهی بیابد.

خبرنگار در پایان گفت: با وجود همه تلاش‌های نتانیاهو برای نجات یافتن و فرار از همه مشکلاتش با این حال کار او به زودی تمام می‌شود.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1302580

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =