دفتر ریولین: با حمایت «لیست مشترک» اعراب، گانتز یک رأی از نتانیاهو پیش است

فارس نوشت: علی‌رغم مخالفت یکی احزاب عضو ائتلاف اعراب در انتخابات فلسطین اشغالی، دفتر رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد تعداد کرسی‌های این ائتلاف به صورت کامل برای رهبر ائتلاف آبی و سفید محسوب می‌شود.

 دفتر «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه اعلام کرد آراء ائتلاف «لیست مشترک» اعراب در حمایت از «بنی گانتز» رهبر ائتلاف آبی‌وسفید به صورت کامل محسوب می‌شود حتی اگر عده‌ای نیز مخالف باشند.

پیشتر و پس از آنکه «أیمن عوده» رهبر ائتلاف لیست مشترک در انتخابات سراسری فلسطین اشغالی حمایت خود از نخست‌وزیری گانتز را اعلام کرد، حزب «بَلد» به عنوان یکی از اعضای این ائتلاف (با حداقل سه عضو) گفت با این تصمیم مخالف است.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» بعد از این اظهار نظر بود که دفتر رئیس رژیم صهیونیستی گفت ائتلاف لیست مشترک حائز ۱۳ کرسی در انتخابات چند روز پیش شده و حمایت رهبر آن از گانتز به معنی ۱۳ رأی برای او بوده و تمام کرسی‌ها به صورت کامل به نفع گانتز شمرده می‌شود.

با این حساب ائتلاف گانتز به تعداد یک رأی از ائتلاف «بنیامین نتانیاهو» رهبر حزب لیکود پیش می‌افتد و احتمال دارد ریولین، گانتز را به عنوان نخست‌وزیر بعدی مامور تشکیل کابینه کند.

جروزالم‌پست ساعتی بعد از انتشار این خبر، بدون ارائه توضیحی این خبر را از خروجی خود حذف کرده است.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1302608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =