فشارهای آمریکا به نروژ برای افزایش هزینه‌های نظامی

فارس نوشت: با توجه به اهمیت نروژ به عنوان همسایه روسیه، آمریکا در حال اعمال فشار به اسلو برای افزایش هزینه‌های نظامی خود است.

 روزنامه نروژی «کلاس کمپن» در گزارشی اعلام کرد که «کنت بریتویت» سفیر آمریکا در نروژ مشتاق است تا پیامی مبنی بر اینکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از صرف هزینه‌های دفاعی نروژ راضی نیست را با تعدادی از مقامات عالی‌رتبه در کمیته‌های دفاعی و خارجی پارلمان نروژ در میان بگذارد.

«کریستین تیبرینگ» معاون رئیس کمیسیون سیاست خارجی و دفاعی پارلمان نروژ به این روزنامه گفت: «او (ترامپ) پیامش را با صراحت بیان کرد و استدلال ما را نپذیرفت. آنها اشاره به این دارند که نروژ تنها کشور عضو ناتو است که مرز مشترکی با روسیه دارد و هزینه های دفاعی آن به 2 درصد تولید ناخالص داخلی نمی‌رسد.»

با توجه به اهمیت نروژ به عنوان همسایه روسیه، آمریکا قصد دارد تا اسلو هزینه‌های دفاعی خود را حداقل تا 2 درصد از تولید ناخالص داخلی افزایش دهد. در سال 2018 بودجه دفاعی نروژ حدود 1.62 درصد بوده است.  

طبق گفته تیبرینگ، مدت‌ها است که آمریکا نگرانی‌های خود را در مورد هزینه‌های دفاعی نروژ ژاعلام کرده است.

وی بار دیگر به نزدیکی نروژ به روسیه اشاره کرد و گفت: «نکته جدید این است که آمریکایی‌ها در حال حاضر درباره پیامدهای احتمالی سرسخت هستند.»

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، از رهبران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواسته بود تا چهار درصد تولید ناخالص داخلی خود را صرف هزینه های نظامی کنند.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1302685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =