رئیسی: نحوه خصوصی‌سازی هپکو غصه‌هایی درست کرده است

تسنیم نوشت: رئیس قوه‌قضائیه گفت: باید درباره واگذاری‌ها و خصوصی‌سازی همه واحدهایی که دچار مشکل شده‌اند، بازنگری شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با تشکر از اقدام دولت برای رفع مشکلات کارکنان شرکت هپکو، اظهار کرد: این مسائل فقط مشکل هپکو و فقط مشکل اراک نیست، مشکلات مشابه هپکو، در سراسر کشور وجود دارد. در خود اراک چندین شرکت داریم که به بخش خصوصی واگذار شده اما نحوه واگذاری پیامدهایی داشته و غصه‌هایی هم درست کرده است.

رئیس قوه‌ قضائیه گفت: غصه اول این است که در واگذاری به بخش خصوصی، ضوابط رعایت نشده است. غصه دوم این است که کارخانه دچار رکود در تولید شده، غصه سوم این است که کارگران بیکار شده‌اند، غصه چهارم این است که حقوق کارگران پرداخت نشده، غصه پنجم اینکه به اعتراض‌های دلسوزان و کارگران توجه نشده و غصه آخر هم اینکه برای قوه قضاییه مشکل درست شده است.

رئیسی تأکید کرد: باید درباره واگذاری‌ها و خصوصی‌سازی همه واحدهایی که دچار مشکل شده‌اند، بازنگری شود. در خصوصی‌سازی اولین نکته اشکالات ساختاری است که باید حتماً برطرف شود و در نوع واگذاری‌ها اشکالاتی وجود دارد که باید به آنها توجه شود.توجه به این نکات، می تواند آینده را در این زمینه تضمین کند. خصوصی سازی از ضروریات کشور است اما باید این کار با رعایت مقررات و توانمندی‌های فردی که به او واگذار می شود و رعایت همه جوانب صورت گیرد.

رئیس قوه‌ قضائیه در ادامه سخنان خود با تاکید بر ضرورت توجه به اسناد مصوب در حوزه آموزش عالی و آموزش و پرورش افزود:​ آنچه می خواهم در این زمینه تاکید کنم، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره امنیت اخلاقی و روانی دانش آموزان و دانشجویان است.

وی خطاب به مدیران مدارس و دانشگاه‌ها گفت: امروز دانشجویان و دانش آموزان در اختیار شما هستند و  توجه به بهداشت اخلاقی و روحی این عزیزان بسیار امر مهمی است. در سند مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی که در آن وظیفه آموزش عالی و آموزش و پرورش تعیین شده، بر حفظ عفاف و حجاب تاکید شده است و بندهای مشخصی وجود دارد.

رئیسی  در ادامه با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: همواره باید از این گنجینه استفاده کنیم. ملت ایران در موفقیت بر دشمن رموزی داشتن که رمز اول ایمان و اعتقاد مردم به خدای متعال و وعده صادق الهی است و رمز دیگر این پیروزی هم روحیه جهاد، ایثارگری و حماسه آفرینی است. 

رئیس دستگاه قضا اضافه کرد: همواره باید هنرمندان و صاحبان قلم در تبیین رشادت‌ها و حماسه آفرینی‌های دفاع مقدس کار کنند. روحیه بسیجی مردم و همکاری و همراهی مردم با نیروهای مسلح که جبهه‌ها را اداره می‌کردند، رمز دیگر موفقیت این ملت بزرگ در آن دوران است. آنچه نتیجه می‌دهد، راهبرد مقاومت است و مذاکره در هیچ سطحی صورت نخواهد گرفت. همه مسئولان مصمم هستند راهبرد مقاومت و ایستادگی را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه جنگ ما تمام نشده است، گفت: جنگ اقتصادی، جنگ روانی، جنگ رسانه‌ای و اطلاعاتی بر ضد ملت ایران جریان دارد و دشمن می‌کوشد که این ملت بزرگ را از ادامه راهی که انتخاب کرده است، باز دارد. آنچه می‌تواند دشمن را زمین گیر و وادار به عقب نشینی کند، فقط ایستادگی و مقاومت فعال است. درسی که ما از رهبر معظم انقلاب آموخته ایم، این است که راهبرد مقاومت جواب می‌دهد.

رئیسی تأکید کرد: اگر شما امروز می‌بینید دشمن حرم مطهر عسکریین را تخریب می‌کند برای این است که این بارگاه انسان ساز است و انسان با روحیه جهادی و دشمن ستیزی می‌سازد، بنابراین دشمن می‌خواهد که این حرم‌ها وجود نداشته باشد. امروز ما بیش از هر زمان باید نکته مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را مبنی بر جواب دادن راهبرد مقاومت و صورت نگرفتن مذاکره، مورد توجه جدی قرار دهیم.

۲۳۵۲۳۲
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1302700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =