لاستیک خارجی خودروهای سواری ارزان می‌شود

خانه ملت نوشت: عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است در شرایط فعلی تولید داخل توانایی پاسخگویی به نیاز بازار را ندارد در نتیجه باید به منظور حمایت از مصرف کننده تعرفه واردات کاهش یابد.

سیدجواد حسینی کیا عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره انتشار خبرهایی مبنی بر کاهش تعرفه واردات لاستیک از ۴۰ درصد به ۵ درصد، گفت: در شرایط فعلی تولیدات داخلی نیاز لاستیک کشور را تامین نمی‌کند در نتیجه کاهش تعرفه واردات و عرضه بیشتر تایر تنها راهکار ساماندهی بازار است.

کاهش تعرفه واردات عرضه لاستیک را افزایش داده و دست دلالان را از بازار کوتاه می‌کند. این عوامل دست به دست هم داده و در نهایت منجر به کاهش قیمت لاستیک در بازار می‌شود

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: کاهش تعرفه واردات عرضه لاستیک را افزایش داده و دست دلالان را از بازار کوتاه می‌کند. این عوامل دست به دست هم داده و در نهایت منجر به کاهش قیمت لاستیک در بازار می‌شود.

تولیدات داخلی نمی‌تواند نیاز بازار لاستیک را تامین کند

وی با بیان اینکه تولیدات داخلی نمی‌تواند نیاز بازار لاستیک را تامین کند، اظهار کرد: باید به منظور حمایت از مصرف کننده و کاهش قیمت‌ها، واردات لاستیک خودروهای سواری و سنگین افزایش یابد چراکه این محصول مصرفی بوده و بخش زیادی از هزینه‌های جاری خانوار را به خود اختصاص می‌دهد.

ضرورت استفاده از اهرم تعرفه واردات برای تنظیم بازار

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه هدف از تغییر تعرفه واردات تنظیم بازار است، اضافه کرد: باید از این اهرم فشار در شرایط اضطراری استفاده کرد و با تغییر آن متناسب با شرایط داخلی واردات را کاهش یا افزایش داد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی توجه به کیفیت لاستیک‌های وارداتی را یکی از الزامات برشمرد و ادامه داد: باید با نظارت‌های دقیق از ورود لاستیک‌های بی‌کیفیت به کشور جلوگیری کرد، در صورت بی دقتی در این امر منابع ارز و مالی کشور هدر می‌رود./

۲۲۶۲۲۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1302768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =