عربستان تولید کامل نفت را از سر می‌گیرد؟

تسنیم به نقل از رویترز نوشت: منابع عربستانی مدعی شدند این کشور بیش از ۷۵ درصد تولید نفت خام خود را پس از حمله های هفته گذشته به تاسیسات نفتی آن بازگردانده است و تا اوایل هفته آینده به تولید کامل می‌رسد.

به گفته یکی از منابع آگاه، عربستان سعودی بیش از ۷۵ درصد تولید نفت خام خود را پس از حمله های هفته گذشته به تاسیسات نفتی آن بازگردانده است و تا اوایل هفته آینده به تولید کامل می رسد.

 تولید نفت عربستان از پالایشگاه خریص در حال حاضر بیش از ۱.۳ میلیون بشکه در روز است، در حالی که عربستان در پالایشگاه بقیق حدود سه میلیون بشکه در روز تولید می کند.

 حمله های چهاردهم سپتامبر به دو تاسیسات نفتی بزرگ عربستان، تولید نفت این کشور را با کاهش ۵.۷ میلیون بشکه در روز، نصف کرد.

 شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر نفت عربستان و امین ناصر، مدیر عامل شرکت آرامکو اعلام کرده‌اند تولید تا پایان سپتامبر به ظرفیت کامل خود بازمی گردد.

این حمله ها در ابتدا ۲۰ درصد قیمت نفت را افزایش دادند ولی پس از قول عربستان به بازگرداندن سریع تولید، قیمت نفت هم پایین آمد. قیمت نفت در روز دوشنبه روی ۶۴ دلار در هر بشکه ثابت شد.

 به گفته مقامات عربستان، این کشور با برداشت نفت از ذخایر عظیم خود و پیشنهاد درجات دیگر نفت از سایر میادین نفتی، سعی کرده طبق تعهداتش نفت در اختیار مشتریان قرار دهد.

 عربستان اعلام کرد به تعهداتش برای عرضه نفت به مشتریان خود پای‌بند است. این کشور روزانه بیش از ۷ میلیون بشکه در روز صادر می کند.

 وال استریت ژورنال روز دوشنبه در گزارشی نوشت تعمیرات در تاسیسات نفتی عربستان ماه ها بیش از آنچه انتظار می رفت طول می کشد.

 هزاران کارگر و پیمانکار از سایر پروژه ها جذب شده اند تا ۲۴ ساعته برای بازگرداندن تولید تلاش کنند. آرامکو از آمریکا و اروپا برای تعمیر تاسیسات آسیب دیده خود تجهیزات وارد می کند.

۲۲۳۲۲۷
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1302975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =