حباب سکه خالی شد؛ خریداران چقدر  ضرر کردند؟

با وجود حباب سنگینی که طی ماه‌های اخیر در بازار سکه مشاهده می‌شد، اما اخیرا به باور فعالان بازار، این حباب تقریبا تخلیه شده است. آمارها و وضعیت بازار حاکی از آن است که خریداران سکه در ۶ ماه اول امسال با زیان ۱۲.۴ درصدی مواجه شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در روز اول کاری فروردین (۵ فروردین) در حدود ۴ میلیون و ۶۲۹ هزار تومان بود، اما با گذشت حدود ۶ ماه، ۵۷۷ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرد؛ به‌گونه‌ای که ۳۱ شهریور با قیمت ۴ میلیون و ۵۲ هزار تومان به فروش می‌رفت.

البته نگاهی به وضعیت بازار سکه طی ۱۸۳ روز اول سال ۱۳۹۸، حاکی از آن است که رکورد قیمتی بازار سکه در روز ۱۹ اردیبهشت‌ماه و با قیمت ۵ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان زده شده است. کمترین قیمت سکه نیز در روز ۴ شهریورماه بود که با قیمت ۳ میلیون و ۹۶۷ هزار تومان فروخته شد.

فعالان بازار سکه معتقدند که در حال حاضر تقریبا حباب سکه تخلیه شده است. بر این اساس، درخواست رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر از مردم این‌گونه بوده است که زمانی به خرید طلا و سکه اقدام کنند که بازار روند متعادلی داشته باشد.

مشروح گزارش را می‌توانید (ایـــنــــجـــــــــــــــــا) بخوانید.

۲۲۶۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1303063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • AE ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
    3 1
    خریداران طلا حداقل ۳۰ درصد ضرر کردند ، ۶ ماه پیش سکه رو به قیمت ۴ میلیون ششصد خریدم و ۲۰۰ میلیون سرمایه ام به ۱۵۰ میلیون رسیده و اگه سود بانکی رو هم حساب کنم حدود ۷۵ میلیون ضرر کردم ، بازار سکه و ارز بسیار پر ریسک هست ، مردم عادی به هیچ عنوان وارد این بازار نشن