گامی جدید در سنگر صنعت / خودکفایی در ساخت محافظ َپخ

شرکت لوله سازی اهواز در ساخت محافظ َپخ لوله به خودکفایی رسید.

به گزارش خبرآنلاین، محافظ پَخ لوله یکی از الزاماتِ پیش از حمل و نقلِ لوله است که تا پیش از این محافظ پَخ از خارجِ استان تامین میشد و اکنون با توانمندی کارشناسان این شرکت، پروژه تولیدِ محافظ پَخ در داخل شرکت شروع شد.

​یاسر کعب اصل، مدیر مهندسی و توسعه شرکت لوله سازی اهواز در این خصوص به خبرنگار خبرآنلاین گفت: هر لوله‌ی تولیدی نیاز به محافظِ پَخ دارد و پیش از این به تناسب پروژه‌ها و سایزهای لوله، محافظ بول از خارج استان خریداری میشد.

​کعب اصل افزود: ما اکنون قابلیتِ ساختِ محافظِ پخ (Bevel Protector) از قطر شش اینچ تا ۵۶ اینچ را داریم و برای سایزهای بیشتر نیز با تغییراتی در ساختارِ دستگاه می‌توانیم سایزهای بالاتر را نیز تامین کنیم.

​مدیر مهندسی و توسعه با بیان اینکه راه اندازی این دستگاه صرفه اقتصادی چشمگیری دارد گفت: برای پروژه ۴۲ اینچ به طول حدود ۵۰۰ کیلومتری گوره به جاسک بیش از ۹۰ هزار محافظ پَخ نیاز است. برای خریداری این میزان محافظ باید بیش از ۴ میلیارد تومان هزینه کرد. راه اندازی این دستگاه باعث شد همین میزان محافظ پَخ با ۱/۴ قیمت معادل ۱ میلیارد تومان تولید شود.

​وی همچنین یاداور شد: برای راه اندازی این خطِ تولید نیاز به هیچگونه هزینه‌ی جانبی یا سرباره نبود و حتی نیروی‌های انسانی با آموزش‌های دقیق و مربوطه و بدون نیاز به کارشناسانِ خارج از شرکت، فعالیت در خط تولیدِ محافظِ پَخ را شروع کردند.

​این مقام مسئول اظهار کرد: در شیفت ۱۲ ساعته توانایی ساخت بیش از ۴۰۰ پروتکتور یا محافظ پَخ برای ۲۰۰ شاخه لوله را داریم. همچنین با سرلوحه قرار دادنِ رونق تولید، کلیه‌ی تجهیزاتِ خط تولید از داخل کشور تامین شده است.

۴۶

​ 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1303064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =