کارگران شرکت «پاژن» ۶ ماه است حقوق نگرفته‌اند؛ تجمع کارگران در نسیم‌شهر

فارس نوشت: تجمع کارگران شرکت لبنیاتی پاژن در نسیم شهر باعث شد که جلسه کمیسیون کارگری شهرستان بهارستان با حضور صاحب کارخانه، فرماندار و نماینده دادستان برگزار شده و با رفع توقیف حساب‌های این شرکت، مالک به پرداخت ۱.۵ ماه از حقوق معوق کارگران ظرف چند روز آینده متعهد شود.

پیش از ظهر سه شنبه کارگران شرکت لبنیاتی پاژن در نسیم شهر با تجمع درمقابل این شرکت دست به تجمع زدند. کارگران این شرکت به عدم پرداخت حقوق ۶ ماه خود اعتراض داشتند.

مجتبی خانجانی فرماندار بهارستان امروز اظهار داشت: در خصوص شرکت پاژن بنابر اقدامات گذشته مدیریت در افزایش قیمت محصولات تولیدی بدون هماهنگی مراجع ذی‌صلاح، چندین مرتبه توسط اداره تعزیرات حکومتی جریمه و هر بار احکام نیز تایید شد.

وی افزود: شرکت پاژن در وسط شهر نسیم شهر قرار دارد و از نظر شبکه بهداشت و درمان و محیط زیست وجود دامداری با حدود ۱۰۰۰ راس گاو در محدوده شهری مجاز نیست و بایستی هر چه سریعتر دام‌ها به نقاط مجاز منتقل شود و بخش دیگر نیز وجود برخی جرائم در این حوزه است.

فرماندار بهارستان بیان داشت: بخش دیگر مشکلات مربوط به عدم پرداخت حق بیمه به تامین اجتماعی از بخش سهم کارفرما بوده و شرکت پاژن در ۳ حوزه پیمانکاری با دستگاه‌های اجرایی مشکل دارد.

خانجانی گفت: همزمان شرکت پاژن اقدام به توسعه در حوزه‌های دیگر در خارج از محل فعلی کرده و بخش قابل توجهی از سرمایه گردش شرکت هزینه شده لذا در سال جاری با رکود سرمایه در گردش مواجه بوده و به هر دلیلی از پرداخت حقوق اجتناب کرده و جالب اینجاست که هیچ کارگری از این مجموعه به عدم پرداخت حقوق‌ها اعتراضی نداشته و که این نشان از بزرگواری این کارگران دارد.

وی ادامه داد:با پیگیری‌های نماینده مجلس و ورود استانداری و فرمانداری تمام حساب‌های شرکت در ابتدای شهریورماه توسط ارزش افزوده و اداره تعزیرات رفع توقیف‌ توقیف و به صورت زمان دار فرصت دار به مالک فرصت داده شد.

فرماندار بهارستان: کارگران راضی باشند، فرمانداری هر کمکی می‌کند/ اداره کار موظف به بازرسی درباره عدم پرداخت کارگران شد

خانجانی بیان داشت: مالک کارخانه متعد شد حقوق یک ماه و نیم کارگران تسویه کند و با توافق با دستگاه‌های مربوطه شرکت جرائم را پرداخت کند و تعرفه‌های مربوطه حذف یا تخفیف داده شود و به تدریج فرآیند انتقال این هزار راس دام انجام شود.

وی گفت: فرمانداری شهرستان در صورت رضایت کارگران حاضر به انجام هر کمکی است و اداره کار نیز موظف است با بازرسی‌های مستمر تخلفات مجدد در حوزه عدم پرداخت حقوق کارگران را گزارش کند.

حمایت تمام قد دادستانی از کارگران پاژن


صادقی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان امروز در خصوص مشکلات شرکت پاژن اظهار داشت: امروز نماینده دادستانی در جلسه مربوطه شرکت و با هر ۲ طرف شامل کارگران و مدیرعامل شرکت گفت‌وگو شده و بر عدم تعطیلی کارخانه تاکید شد.

وی افزود: دادستانی در عین کمک و حمایت از حقوق حقه کارگران از افرادی که قصد سوءاستفاده از وضعیت نابسامان را داشته باشند، برخورد قاطع می‌کند.

دادستان شهرستان بهارستان بیان داشت: شرکت بدهی‌هایی به برخی ارگان‌ها و نهادها دارد و نبایستی از این مشکلات برای عدم پرداخت جریمه‌ها سواستفاده شود و دادستانی همکاری را با هر ۲ طرف موضوع داشته و کارخانه متعهد شد که در کوتاه ترین زمان حقوق کارگران را پرداخت کنند.

صادقی گفت: مشکلات بایستی از مجاری قانونی حل شود و نباید از این مسائل سوءاستفاده شود و دادستانی با تمام قوا از کارگران حمایت می‌کند و شرکت بایستی با پرداخت حق و حقوق کارگران از سوءاستفاده برخی افراد جلوگیری کند.

شرکت پاژن یکی از شرکت‌های لبنی استان تهران بیش از ۳۰۰ کارگر دارد و روزانه بیش از ۳۰۰ تن محصولات لبنیانی تولید می‌کند.

23231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1303342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =