احداث شهرک‌های ورزشی در منطقه آزاد اروند باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود/ ضرورت تشکیل مستمر شورای ورزش شهرهای آبادان و خرمشهر

رییس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند گفت: پس از تشکیل هیأت بدمینتون منطقه آزاد اروند تعداد ورزشکاران این رشته در شهرهای آبادان و خرمشهر ۴۵ درصد افزایش داشته است که این میزان رشد نشان می‌دهد برنامه‌های این هیأت اصولی و کاربردی است.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از خرمشهر، محمود نواصر صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت سالگرد یک سالگی تشکیل هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند در مرکز همایش‌های هتل بارمانی خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: پس از تشکیل اداره کل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند که با پیگیری‌های سازمان منطقه آزاد اروند صورت گرفت، براساس قانون مقرر شد هیأت‌های ورزشی این منطقه از هیأت‌های استان خوزستان جدا شوند و زیر نظر هیأت‌های منطقه آزاد فعالیت خود را دنبال کنند.
وی ادامه داد: هیأت بدمینتون منطقه آزاد اروند از تاریخ سیزدهم شهریورماه سال جاری تشکیل شد که این اتفاق خوشحالی جامعه بدمینتون شهرهای منطقه آزاد اروند را در پی داشت؛ زیرا بسیاری از سهمیه‌ها همچون استعدادیابی، شرکت در کارگاه‌های آموزشی فدراسیون، مسابقات کشوری و ... که پیشتر از طریق هیأت بدمینتون استان خوزستان در اختیار شهرهای این منطقه قرار می‌گرفت، هم‌اکنون مستقیا از طریق فدراسیون سهمیه‌ای جدا به این شهرها اعطا می‌شود.
رییس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند: با توجه به اینکه این هیات نوپا بود و تازه تشکیل شده شرایط سخت بود و همه کارها باید از نقطه صفر آغاز می شد و یک مسیر اصولی، علمی و نوین ریلگذاری می شد.
نواصر با تاکید بر اینکه کلیه ادارات، باشگاه‌ها و ورزشکاران بدمینتون شهرهای آبادان و خرمشهر برای پیگیری امورات خود فقط باید از طریق هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند اقدام کنند، افزود: براساس قوانین منطقه آزاد اروند این شهرها طبق ساختار جدید از هیأت بدمینتون استان خوزستان مستقل شده‌اند و هم اکنون زیر نظر هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند هستند.

ادارت برای میزبانی کشوری در آبادان و خرمشهر فقط باید با هیات بدمینتون اروند هماهنگ کنند
وی در خصوص میزبانی‌های کشوری در شهرهای آبادان و خرمشهر، توضیح داد: ادارات، سازمان‌ها و بخش خصوصی که قصد میزبانی مسابقات کشوری، حضور در رویدادهای ورزشی و همچنین اخذ کلیه مجوزها در این خصوص را دارند باید از طریق هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند اقدام کنند.
رییس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند تصریح کرد: نظارت بر باشگاه‌های ورزشی، بررسی مشکلات ورزشکاران و سایر موارد از طریق هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند انجام می‌شود.
نواصر بیان کرد: از نگاه مثبت ریاست فدراسیون بدمینتون جمهوری اسلامی ایران به شهرهای این منطقه سپاسگزارم و امیدوارم با شرایط جدیدی که با حمایت‌های ایشان اتفاق افتاده شاهد شکوفایی استعدادهای بالای بدمینتون‌بازان این منطقه باشیم.

برگزاری کلاس مربیگری
وی با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ شهرهای آبادان و خرمشهر کلاس مربیگری درجه ۳ برای آقایان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده شرایط آن اعلام می‌شود که می‌توان این امر را یک رویداد مهم تلقی کرد. مجوز برگزاری این دوره مستقیما از طریق فدراسیون بدمینتون جمهوری اسلامی ایران اخذ شده است.
رییس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند اظهار داشت: یکی از مواردی که صورت گرفت، برگزاری دو استعدادیابی بود که از طریق فدراسیون بدمینتون جمهوری اسلامی ایران مستقیما به هیأت بدمینتون منطقه آزاد اروند ابلاغ شد و پس از برگزاری این استعدادیابی، نتایج آن را به فدراسیون اعلام کردیم که این رویداد خوشحال‌ کننده برای اولین بار انجام شد. عضو کمیته استعدادیابی فدراسیون برای اولین بار در این منطقه حضور یافت.

برگزاری مسابقات آزاد
نواصر ابراز امیدواری کرد: تاکنون اقدامات قابل توجهی برای رشد و توسعه این ورزش از طریق هیأت بدمینتون منطقه آزاد اروند انجام شده است؛ برای اولین بار در تاریخ بدمینتون این منطقه، ۳ دوره مسابقات آزاد بانوان منطقه آزاد اروند در رده نونهالان و بزرگسالان برگزار شد که استقبال بالای بانوان شهرهای آبادان و خرمشهر را در پی داشت.

رایگان شدن بدمینتون
وی افزود: در بخش آقایان، برای اولین بار، یک ماه آقایان و در بخش بانوان به مدت دو هفته ثبت نام را رایگان اعلام کردیم و تمام هزینه‌های سالن و مربی توسط هیأت پرداخت شد. این اقدام در راستای تشویق و ترغیب بیشتر بازیکنان انجام شد.
رییس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند توضیح داد: برای اولین بار در تاریخ بدمینتون منطقه آزاد اروند ثبت نام برای دانش آموزان آبادانی در مقطع پیش دبستان و دبستان تا پایان اسفندماه رایگان شد که مدیران مدارس در این خصوص باید اقدام کنند.
نواصر عنوان کرد: در راستای ایجاد شور و نشاط و انگیزه در بین ورزشکاران، یک تمرین مشترک بین تیم منطقه آزاد اروند، پتروشیمی رازی و تیم هیأت بدمینتون ماهشهر برگزار شد.

حضور در کارگاه آموزشی فدراسیون
وی یادآور شد: یک کارگاه آموزشی استعدادیابی برای مربیان در فدراسیون بدمینتون جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد که یکی از مربیان منطقه آزاد اروند را به این کارگاه اعزام کردیم و برای اولین بار بود که یک مربی در این کلاس و سطح بسیار بالا شرکت می‌کرد.
نواصر توضیح داد: کلاس‌های مربیگری، داوری و سایر دوره‌های آموزشی قبلا در اهواز برگزار می‌شد و بُعد مسافت سبب شده بود تا علاقمندان شهرهای منطقه آزاد اروند نتوانند در این کلاس‌ها شرکت کنند، اما هم‌اکنون با توجه به اینکه برای اخذ مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی مستقیما از طریق فدراسیون اقدام می‌کنیم بنا داریم با برگزاری دوره‌های آموزشی در این منطقه، همه علاقمندان بدون طی کردن مسافت بالا، در این دوره‌ها شرکت کنند.

توانمندی مربیان و داوران
رییس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند مربیان، داوران این منطقه را بسیار دلسوز و توانمند عنوان کرد و گفت: این عزیزان به صورت شبانه‌روزی برای رشد و توسعه این ورزش تلاش می‌کنند؛ منابع انسانی بدمینتون که در شهرهای آبادان و خرمشهر که تحت سمت‌های مختلف در حال فعالیت هستند بزرگترین سرمایه رشته بدمینتون در این منطقه محسوب می‌شوند.
نواصر در ادامه با اشاره به موضوع گردشگری ورزشی، افزود: گردشگری ورزشی یکی از موضوعات مورد تاکید ماست و برای اولین بار در  بین هیأت‌های ورزشی منطقه آزاد اروند، کمیته گردشگری را تشکیل دادیم تا در حوزه گردشگری ورزشی اقدامات قابل توجهی داشته باشیم.

راه‌اندازی رادیو اینترنتی
وی گفت: در حوزه اطلاع‌رسانی تاکنون پیشتاز بوده‌ایم و اخبار را از طریق رسانه‌های رسمی اعلام کردیم تا شهروندان شریف سریعا به اخبار فعالیت‌ها همچون مسابقات و برنامه‌های آموزشی دسترسی یابند. برای اولین بار نیز بین هیات‌های ورزشی منطقه آزاد اروند، رادیو اینترنتی راه‌اندازی کردیم.

توجه به امر اطلاع رسانی
رییس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند اضافه کرد: با احتساب نشست خبری امروز، تاکنون ۳ نشست خبری ظرف مدت ۱ سال توسط هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند برگزار شده و تاکنون فقط این هیات بین هیات‌های اروند نشست خبری برگزار کرده است. بیش از ۴۰ خبر در خبرگزاری‌های رسمی کشوری، بیش از ۱۰ خبر در صدا و سیما و یک گفت و گوی تفصیلی با رادیو عملکرد رسانه‌ای این هیات فقط ظرف مدت ۱۲ ماه است.
نواصر در همین خصوص ادامه داد: برای اولین بار اقدام به راه‌اندازی سایت داشتیم که رونمایی از این سایت با حضور معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان صورت گرفت.

برگزاری کارگاه آموزش روابط عمومی برای اولین بار بین هیات های منطقه آزاد اروند
رییس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و روابط عمومی در هیات‌های ورزشی، عنوان کرد: برای اولین بار یک کارگاه آموزشی برای مدیران روابط عمومی هیات‌های بدمینتون شهرستان برگزار شد.

راه اندازی امور بین‌الملل
نواصر در پاسخ به سئوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه هدف از تشکیل امور بین‌الملل با توجه به اینکه این اقدام بی سابقه بوده است، چیست؟ توضیح داد: معتقدیم باید تفکر بین‌المللی در هیأت حاکم باشد و با بهره‌گیری از الگوهای جهانی کشورهای موفق، طرح‌های ایده‌آل را متناسب با شرایطی که داریم بومی سازی کنیم و بر همین پایه و اساس برای اولین بار بین هیات‌های ورزشی منطقه آزاد اروند، واحد بین‌الملل تشکیل دادیم.

دیدار با سفیر اندونزی
وی ادامه داد: در حوزه دیپلماسی ورزشی ماه گذشته دیدار دوجانبه و بسیار خوبی با «اوکتاوینو علیمودین»، سفیر کشور اندونزی در ایران داشتم که استقبال بالای وی را به همراه داشت. مباحث مهمی در این دیدار مطرح و مقرر شد همکاری‌های ورزشی در حوزه بدمینتون بین این کشور و هیأت بدمینتون منطقه آزاد اروند صورت بگیرد. اندونزی یکی از قطب‌های بدمینتون در جهان است.

دیدار با نماینده های فرهنگی کشورهای لبنان و سوریه
رییس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند اظهار کرد: با نماینده های عالی فرهنگی کشورهای لبنان و سوریه دیدار خوبی داشتیم.

ادارات برای جذب مربی با هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند هماهنگ باشند
نواصر خطاب به ادارات دولتی و بخش خصوصی تاکید کرد: ترویج ورزش میان کارکنان موجب ایجاد صمیمیت و انس و محبت بیشتر میان کارمندان و بالا رفتن راندمان کاری می‌شود پس حتما به ورزش پرسنل اهمیت بدهند.
وی خطاب به ادارات، گفت: شدیدا تاکید می‌کنم ادارات آبادان و خرمشهر برای جذب مربی و یا راه‌اندازی رشته بدمینتون حتما با هیأت هماهنگ باشند تا چنانچه فردی به دروغ خود را مربی معرفی کرد با وی برخورد قانونی صورت گیرد. ادارات آبادان، خرمشهر و مینوشهر برای راه‌اندازی تیم می‌توانند با شماره ۰۹۱۶۳۳۱۹۰۷۳ تماس بگیرند.
رییس هیأت بدمینتون منطقه آزاد اروند در خصوص توانمندی‌های مربیان بدمینتون در منطقه آزاد اروند توضیح داد: مربیانی که در تیم‌های هیات فعالیت می‌کنند مورد تایید ما هستند؛ آن دسته از بخش‌های خصوصی که از طریق مکاتبه با ما درخواست مربی کرده‌اند نیز اکنون مربیان توانمند در سطح بالا در اختیار دارند.

تشکیل تیم برای ادارات
نواصر اظهار کرد: به کلیه ادارات، سازمان ها، مراکز آموزشی و علمی، بخش خصوصی و ... اعلام می‌کنم بدمینتون ارزان‌ترین رشته است که با کمترین هزینه می‌توان یک تیم در این خصوص تشکیل داد. این رشته المپیکی است و باتوجه به جذاب بودن آن، طرفداران بسیاری در منطقه آزاد اروند دارد.

رشد ۴۵ درصدی بدمینتون‌بازان در منطقه آزاد اروند
وی با اشاره به آمار ورزشکاران رشته بدمینتون بیان کرد: پس از تشکیل هیأت بدمینتون منطقه آزاد اروند تعداد ورزشکاران این رشته در شهرهای آبادان و خرمشهر ۴۵ درصد افزایش داشته است که این میزان رشد نشان می‌دهد برنامه‌های این هیأت اصولی و کاربردی است.
رییس هیأت بدمینتون منطقه آزاد اروند عنوان کرد: به همه افرادی که تاکنون رشته ورزشی خود را انتخاب نکرده‌اند، اعلام می‌کنم به سوی بدمینتون بیایند، زیرا دروازه‌های پیشرفت بدمینتون باز است و بدون شک با برنامه‌ریزی‌های کلان و همچنین مربیان بسیار خوبی که حضور دارند، عزیزان می‌توانند در این زمینه موفق باشند.

اولین مسابقات جام رمضان رده نونهالان
وی بیان کرد: اولین مسابقات جام رمضان رده نونهالان را برگزار کردیم که آغازی برای توجه به برگزاری مسابقات تخصصی برای این رده مهم است.
نواصر گفت: در یازدهمین المپیاد دانش آموزی حضوری فعال و جدی داشت.

برگزاری مسابقات سه جانبه
رییس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند عنوان کرد: در بخش بانوان مسابقات سه جانبه برگزار شد.

برگزاری کلاس عملی درجه ۳ برای بانوان
نواصر توضیح داد: ماه مرداد کلاس عملی درجه ۳ برای بانوان به میزبانی برگزار شد و توانستیم ۱۴ مربی جدید در این بخش به منطقه اضاف کنیم که با توجه به کمبود شدید مربی، در واقع یک اشتغالزایی صورت گرفت.

تشکیل امور حقوقی و قراردادها
وی افزود: برای اولین بار بین هیات‌های ورزشی منطقه آزاد اروند این هیات اقدام به تشکیل امور حقوقی و قراردادها گرفت که نشات گرفته از ضابطه مندی و حرکت در مسیر قانون است.

انعقاد تفاهمنامه با هتل پارسیان
رییس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند اظهار کرد: شرکت هتل‌های بین‌المللی پارسیان به عنوان هلدینگ تخصصی در زمینه هتلداری مالک ۲۱ هتل سه، چهار و پنج ستاره در سطح کشور است که از زیر مجموعه‌های هلدینگ سیاحتی و مراکز تفریحی پارسیان به حساب می‌آید و توانستیم با رایزنی ای که با مدیریت هتل بین‌المللی پارسیان آبادان داشتیم موافقت آنها را برای انعقاد یک تفاهمنامه مناسب کنیم که طی روزهای آینده نهایی می‌شود.
نواصر ادامه داد: بر اساس تفاهمنامه ای که قرار است با هتل بین‌المللی پارسیان آبادان داشته باشیم مقرر شده است ضمن اینکه مرکز همایش‌ها، رستوران و سایر خدمات با تخفیف ویژه در اختیار ورزشکاران بدمینتون اروند قرار گیرد، این ورزشکاران در تمام هتل‌های این هلدینگ در اقصی نقاط کشور می‌توانند با تخفیف ویژه اقامت داشته باشند و از خدمات استفاده کنند.

استفاده از توانمندی هنرمندان بومی منطقه
وی خاطرنشان کرد: به منظور تشویق و ترغیب شهروندان شهرهای منطقه آزاد اروند جهت حضور در رشته بدمینتون «نادر سلیمانی»، بازیگر سینما و تلویزیون طی یک پیام ویدئویی از شهروندان دعوت کردند که این اقدام برای اولین بار بین هیات های منطقه آزاد اروند انجام شد.

برگزاری اولین فستیوال نونهالان
رییس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند اضافه کرد: برای اولین بار فستیوال نونهالان منطقه آزاد اروند با حضور پرشور نونهالان این منطقه برگزار شد.

تدوین پکیج اسپانسرینگ
نواصر توضیح داد: هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند به عنوان اولین هیات ورزشی در تاریخ استان خوزستان اقدام به طراحی و رونمایی از پکیج‌های اسپانسرینگ کرد.
وی یادآور شد: توان مالی بخش خصوصی متغیر است و به عنوان مثال ممکن است توان مالی یک بخش ۱ میلیون تومان باشد و یک بخش دیگر ۳ میلیارد تومان که برای همه علاقمندانی که قصد دارند در قالب حمایت کننده مالی در کنار ما باشند راهکار و همچنین بسته‌های متناسب با توان مالی آنها را آماده کرده‌ایم؛ همچنین برای ادارات و یا سایر بخش‌های دولتی، بسته‌های متناسب با ظرفیت آنها را تدوین کرده‌ایم.
رییس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند با تاکید بر اینکه فرصت‌های اسپانسرینگ بدمینتون اروند ویژه و استنائی است، بیان کرد: تا قبل از تدوین پیکیج‌های اسپانسرینگ هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند، اسپانسرهایی در کنار این هیات قرار گرفتند و همه آنها از شرایط موجود ابراز رضایتمندی کردند و به معرفی بهتر برند خود از این طریق اذعان کردند.
نواصر در خصوص قالب‌های پکیج اسپانسرینگ گفت: طراحی و تدوین پیکیج‌های اسپانسرینگ هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند ۸ ماه زمان برد و بیش از ۱۵۰۰ پکیج اسپانسرینگ موفق جهانی مورد برسی و کارشناسی قرار گرفت. از چند متخصص بازاریابی ورزشی در سطح کشور مشاوره اخذ شد و سر انجام کارگروه ویژه تدوین بسته‌های حمایت کننده مالی هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند، این پکیج‌ها را آماده کرد.
وی ابراز امیدواری کرد: این پکیج‌ها با آخرین روش‌های روز بازاریابی ورزشی جهانی تدوین شده و نوین، علمی، برنامه محور، کارآمد و اقتصادی است و به گونه‌ای طراحی شده که بخش‌های خصوصی و دولتی علاقمند به اسپانسری برای بدمینتون اروند، حتما به اهداف خود برسند که در واقع نقطه قوت این پکیج‌ها است.
رییس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند اظهار کرد: بسیاری از رستوران‌ها و یا واحدهای صنفی مربوط به غذا اعلام کردند که به جای پرداخت هزینه اسپانسرینگ، به عنوان مثال می‌توانند ۸۰۰ پُرس غذا طی مدت زمان مشخص(توافقی) ارائه دهند، که در این پکیج‌ها برای این صنوف نیز برنامه‌ریزی شده است.

بروکراسی های اداری در ادارات ورزش برخی شهرها، یکی از موانع توسعه ورزش است
نواصر توضیح داد: بر اساس قانون، رییس هیات ورزشی در یک شهرستان سمت‌های نایب رییس، دبیر و خزانه‌دار باید به رییس اداره ورزش شهرستان طی یک نامه اعلام کند و سپس رئیس آن اداره ابلاغ آنها را صادر کند اما وقتی ۲ ماه به درخواست وی توجه نشود، با چه انگیزه‌ای باید یک کادر اجرایی و مدیریتی واحد را کنار خود قرار دهد؟
وی تصریح کرد: رئیس هیات ورزشی شهرستان به عنوان مثال سالن و سانس، تجهیزات و بودجه در اختیار ندارد و از طرفی هم در مکاتبات اداری وی را حمایت نمی‌کنند، در این صورت چه فردی حاضر است با چنین شرایط سختی عهده‌دار ریاست یک هیات ورزشی در شهرستان شود؟ چگونه برنامه‌ریزی کند؟ در واقع ادارات ورزش آبادان، خرمشهر و مینوشهر باید پشتیبان قوی برای هیات‌های ورزشی باشند.
رییس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند در ادامه به دیگر مشکلات هیات ورزشی اشاره کرد و گفت: نبود محل اختصاصی برای بسیاری از رشته‌های ورزشی بزرگترین چالش پیش رو است. احداث شهرک‌های ورزشی در شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.
نواصر اضافه کرد: باید هر رشته ورزشی یک سالن اختصاصی با نام آن رشته داشته باشد. به عنوان مثال خانه بدمینتون خرمشهر. با توجه به شرایط متقاوت محدوده منطقه آزاد اروند با سرزمین اصلی، تمام سالن های ورزشی منطقه باید رویکرد بین‌المللی داشته باشند.
وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی در طرح‌های عمرانی خود، پروژه‌های ورزشی را نیز لحاظ کنند. باید سالن‌های ورزشی جدید احداث شود.

جدا شدن هیات‌های ورزشی از استان خوزستان بزرگترین هدیه به جامعه ورزش این منطقه بوده است
رییس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند افزود: تشکیل اداره کل ورزش جوانان منطقه آزاد اروند و جدا شدن هیات‌های ورزشی از استان خوزستان یک رویداد تاریخی و بزرگترین هدیه به جامعه ورزش این منطقه بوده است و تمام کارشناسان، مدیران، پیشکوستان، ورزشکاران ملی پوش و اهل فن بر مثبت بودن این اقدام تاکید دارند و آینده آن را روشن می‌بینند کما اینکه در مدتی که این اتفاق مهم افتاده شاهد افزایش چندبرابری اعزام‌ها و همچنین افتخارآفرینی‌ها بوده ایم.
نواصر در همین خصوص تاکید کرد: آیا این اداره کل به تنهایی می‌تواند به ورزش منطقه خدمات ارائه بدهد؟ قطعا خیر- زیرا این منطقه ورزشکاران قهرمان و تیم‌های اعزامی زیادی دارد که می‌طلبد همه دستگاه‌های اجرایی در راستای کمک به هیات‌های ورزشی و در واقع خدمت به فرزندان این منطقه بیایند یک کار همراه با خرد جمعی انجام دهند. اداره کل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند هم اکنون سند جامع راهبردی دارد و با یک برنامه مطلوب در حال حرکت است و دستگاه های اجرایی منطقه آزاد اروند باید با تمام توان خود مشارکت کنند.

ضرورت تشکیل مستمر شورای ورزش شهرهای آبادان و خرمشهر
وی در ادامه از فرمانداران آبادان و خرمشهر خواستار تشکیل مستمر شورای ورزش شهرهای آبادان و خرمشهر شد و گفت: باید این شوراها به صورت مستمر برگزار شوند و در جریان دغدغه‌ها و همچنین پیشنهادات هیات‌های ورزشی قرار بگیرند.
رییس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند عنوان کرد: با توجه به نقش مهم ورزش در کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش نشاط عمومی با این وجود چند درصد از مسئولان در کنار خود مشاور ورزشی قرار داده اند؟ هر مسابقه شهرستانی، استانی، کشوری، بین المللی و جهانی که در شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر برگزار می‌شود مردم به ویژه جوانان حضوری چشمگیر دارند و در کمتر منطقه‌ای علاقمندان ورزشی به این اندازه می‌رسند پس بهتر است قدر این فرصت دانسته شود و مسئولان به شیوه ویژه‌ای از این ظرفیت عظیم استفاده کنند.


نواصر در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا بهتر نیست ساختمان قدیم منطقه آزاد اروند در اختیار هیات‌های ورزشی قرار گیرند، گفت: تصمیم‌گیری این موضوع با عالی‌ترین مقام اجرایی دولت یعنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و سایر مسئولان این سازمان است. از نظر من اگر این اتفاق رخ دهد، می‌توان آن را بسیار مثبت قلمداد کرد.
وی همچنین از انتصاب یک بازرس در این هیات طی روزهای آینده خبر داد و گفت: بازرس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند از همه باشگاه‌های ورزشی که رشته بدمینتون را آموزش می‌دهند بازدید خواهد کرد و چنانچه در بخشی تعلل وجود داشته باشد با قاطعیت و بر اساس ضوابط برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر
رییس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند بر نقش مهم کمیسیون‌های فرهنگی شورای های اسلامی شهرهای آبادان و خرمشهر تاکید کرد و خواستار یاری بیشتر آنها به ورزش این دو شهر شد.
وی در خصوص علت نبود درآمدزایی برای ورزشکاران توضیح داد: راه برون رفت از مشکلات ورزشی منطقه آزاد اروند حرکت به سمت تجاری سازی ورزش است و اینکه می‌توان بر اساس ضوابط و دستورالعمل قانونی، بازیکان توانمندمان به خارج از کشور اعزام شوند و در واقع با باشگاه‌های خارجی مذاکره کنیم تا یک منبع درآمدی پایدار برای آنها ایجاد شود.
نواصر در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا در رشته بدمینتون قهرمانانی دارید که با مشکلات مالی مواجه باشند، گفت: این موضوع کلی است و در بدمینتون ورزشکارانی داریم که افتخارات زیادی دارند و به هر صورت چنانچه تعاونی مسکن و مصرف برای ورزشکاران تشکیل شود شاهد یک گام بزرگ برای رفع دغدغه‌های این قشر بزرگ و تاثیرگذار جامعه خواهیم بود.
۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1303525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =