بیش از 40عضو پ.ک.ک در عملیات ارتش ترکیه کشته شدند

ایرنا نوشت: وزارت کشور ترکیه اعلام کرد که 43 عضو پ.ک.ک در عملیات ارتش این کشور موسوم به کران 1، 2 و 3 که در جنوب شرقی ترکیه در حال انجام است، کشته شده اند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری تایم تورک، وزارت کشور ترکیه اعلام کرد: از ابتدای عملیات های کران که تاکنون در سه مرحله انجام شده است، علاوه بر کشته شدن 43 عضو پ ک ک، 58 مخفیگاه و پناهگاه تروریست ها کشف و نابود شده اند.

وزارت کشور ترکیه همچنین اعلام کرد که در عملیات کران-3 که از 30 شهریور آغاز شد، 16 تروریست کشته شدند.

این عملیات مشترک از سوی عارف چتین، فرمانده کل نیروهای ژاندارمری و محمت آکتاش، رئیس پلیس ترکیه در شهرستان مدیات استان ماردین هدایت و مدیریت می‌شود.

سرلشکر خالص ظفر کوچ، فرمانده ژاندارمری استان دیاربکر نیز فرماندهی عملیات را بر عهده دارد که در مجموع 117 تیم عملیاتی حضور دارند.

چند روز پیش نیز وزارت دفاع ملی ترکیه در اطلاعیه ای از آغاز عملیات نظامی «پنجه-۳» در منطقه سینات-هفتانین شمال عراق خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: «عملیات «پنجه-۳» با هدف تامین امنیت مرزی ، نابودی تروریست‌ها ، پناهگاه‌ها و مخفی‌گاه‌های آنان در منطقه "سینات-هفتانین" انجام می‌شود.

این عملیات با پشتیبانی جنگنده های نیروی هوایی، نیروهای هوانوردی، پهپادها، پهپادهای مسلح و خمپاره اندازهای فرتنا «طوفان» طبق برنامه با موفقیت پیش می رود.

ارتش ترکیه از ۲۷ ماه مه (۶ خرداد) با آغاز عملیاتی موسوم به «پنچه» در شمال عراق، به دنبال پاکسازی این مناطق از حضور عناصر «پ. ک. ک» است.

حزب کارگران کردستان ترکیه "پ. ک. ک" بیش از ۳۰ سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی آنکارا مبارزه می‌کند.

310311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1303526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =