واکنش سخنگوی دولت موقت به گفتگوی ناخدا صمدی با خبرآنلاین/مهندس بازرگان به طور مداوم می‌گفت جنگ باید متوقف شود

سخنگوی دولت موقت مهدی بازرگان به اظهارات فرمانده گردان تکاوران نیروی دریایی بوشهر واکنش نشان داد.

به گزارش خبرآنلاین ناخدا هوشنگ صمدی، فرمانده گردان تکاوران نیروی دریایی بوشهر، در بخشی از گفت‌وگوی خود با خبرآنلاین گفته بود: اگر بازرگان و ابراهیم یزدی ۲۰۰ فروند موشک هارپون را تحویل ارتش می‌دادند، جنگ با عراق به ۷ روز نمی‌رسید. 

صمدی گفت: کل سفارشات ارتش از خارج از کشور شامل تجهیزات و سلاح و حتی آن اقلامی که پولش هم پرداخت شده بود لغو شد و حتی یک قلم آن که هزینه‌اش پرداخت شده بود در اسفندماه ۵۸ به تهران آمد اما آن را پس دادند. اگر محموله ۲۰۰ فروند موشک هارپون برای نصب بر ناوهای نیروی دریایی را دولت بازرگان و یزدی تحویل ارتش می‌داد، جنگ ما با عراق به هفت روز نمی‌رسید.

حالا هاشم صباغیان سخنگوی دولت مهدی بازرگان در واکنش به این صحبت‌ها به اعتمادآنلاین گفته است: چنین چیزی اصلاً صحیح و منطبق بر واقعیت نیست. اساساً مهندس بازرگان درباره مسائل مربوط به جنگ دخالت جدی‌ نداشتند و فقط به طور دائم به دست‌اندرکاران پیشنهاد می‌دانند به خاطر شرایط بد کشور، جنگ باید متوقف شود.

سخنگوی دولت موقت همچنین توضیح داد: از ۲۰۰ فروند موشک هارپون که ادعا شده به دلیل مخالفت آقایان بازرگان و یزدی به ارتش تحویل نشده است، من هیچ خبری ندارم و اساساً هیچ خبری هم نبوده است. فقط می‌دانم چندین بار پیشنهاد توقف جنگ را به خصوص بعد از فتح خرمشهر دادیم که اگر لازم باشد، اسناد و اعلامیه‌هایش را هم نشان می‌دهیم. اما متاسفانه دیگران نگذاشتند و به دلایلی که فقط خودشان می‌دانند، بر ادامه جنگ اصرار ورزیدند که اتفاقاً حرف‌شان هم به کرسی نشست.

۲۱۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1304342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =