وارن برای نخستین بار در صدر نامزدهای دموکرات‌های آمریکا قرار گرفت

فارس نوشت: الیزابت وارن در نظرسنجی اخیر برای نخستین بار در در صدر نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار گرفت.

 

«الیزابت وارن» از نامزدهای دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا برای نخستین بار در نظرسنجی‌ها از «جو بایدن» معاون اوباما و یکی دیگر از نامزدهای دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیشی گرفت.

در نظرسنجی جدیدی که دانشگاه «کوینیپیاک» انجام داد، وارن توانست 27 درصد از آرای رای دهندگان دموکرات را به خود اختصاص دهد این در حالی است که بایدن 25 درصد از آرای شرکت کنندگان را توانست کسب کند. «برنی سندرز» نیز 16 درصد را در این نظرسنجی در اختیار گرفت.

اگر حتی پیشی گرفتن دو درصدی وارن در نظرسنجی را با توجه به حاشیه خطای نظرسنجی‌ها در نظر بگیریم و باز هم بایدن در صدر نامزدهای دموکرات قرار گرفته باشد اما نمی‌توان صعود قابل توجه ورن در نظرسنجی‌ها و نزدیکی وی به بایدن را نادیده گرفت.

در نظر سنجی ماه آگوست،‌ بایدن 32 درصد را کسب کرده بود و وارن نیز 19 درصد رای شرکت کنندگان در نظرسنجی دموکرات‌ها را در اختیار داشت.

نظرسنجی اخیر پس از چندین موفقیت وارن در نظرسنجی‌های اخیر در ایالت‌های آیوا، نیوهمپشایر و نوادا حاصل می‌شود.

برخی از کارشناسان معتقدند که پیشی گرفتن وارن از بایدن ممکن است حاصل رسوایی اخیر گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با رئیس جمهور اوکراین باشد.

از سوی دیگر، بر اساس اعلام کارشناسان، وارن توانسته نظر حامیان «هیلاری کلینتون» و سندرز در انتخابات 2016 را جلب کند و وی حتی در میان سیاه پوستان نیز از اقبال خوبی برخوردار است.

نامزدهای دموکرات انتخابات آمریکا تا کنون در دو مناظره زنده تلویزیونی شرکت کرده‌اند که در شب اول جو بایدن بسیار ضعیف ظاهر شده بود و بخشی از آرای وی به خاطر همین مساله ریزش کرده بود. با این حال در مناظره دوم اوضاع جو بایدن کمی بهتر شد اما همچنان برخی از رقبا از جمله برنی سندر و الیزابت وارن که در مناظرات تلویزیونی بسیار خوب ظاهر شده بود پیروزی وی را برای رقابت نهایی با «دونالد ترامپ» از حزب جمهوریخواه در انتخابات 2020 را تهدید می‌کنند. 

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1304376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
    0 1
    به گمانم وارن نامزد دموکرات ها بشه. دفعه پیش الکی سندرز رو سوزاندند و بایدن هم حواشی دارد و خطرناک است.