التماس می‌کنند برای مذاکره/ کار روحانی درسته/ نظر کاربران خبرآنلاین درباره اصرارهای مکرون و جانسون به روحانی برای دیدار با ترامپ

دیدار حسن روحانی با رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر انگلیس در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با واکنش کاربران خبرآنلاین همراه بود.

به گزارش خبرآنلاین، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به طور همزمان با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کردند.

بر اساس فیلم منتشر شده از این دیدار، بوریس جانسون و امانوئل مکرون در تلاش بودند تا رئیس جمهور را برای دیدار با ترامپ راضی کنند. این فیلم و تلاش های این دو مقام اروپایی با واکنش هایی در فضای داخلی همراه شد و از آن توصیف به قدرت‌نمایی ایران شد.

در همین راستا خبرگزاری خبرآنلاین، از کاربران خود خواست تا نظرشان را درباره این دیدار بنویسند. 

التماس می کنند برای مذاکره

کاربری که نام خود را منتشر نکرده در اولین کامنت در نظرخواهی خبرآنلاین با کنایه به منتقدان دیپلماسی دولت نوشت: «باز بگید روحانی رفته وا بده... التماس می‌کنند مذاکره کنیم». کاربری هم در پاسخ به او نوشت: «مکرون و جانسون در اصل آدم‌های ترامپ هستند که وقتی با مکر و حیله نتونستند روحانی رو برای دیدار با ترامپ فریب بدهند در حال اصرار هستند. ولی واقعا دیدار بدون مذاکره قبلی و رسیدن به توافق در سطح کارشناسان، هیچ معنایی نداره و فقط خوراک تبلیغاتی برای ترامپه».

کاربری هم که به گفته خود منتقد سیاست‌های روحانی است، نوشت: «با همه انتقاداتی که به روحانی دارم اما هنوز گنده‌های دنیا تحویلش می گیرن». کاربر دیگری هم نوشت: «تندروها این التماس‌ها و اصرارها رو میبینن؟»

ارتقای جایگاه دیپلماسی ایران

م.م با اشاره به ملاقات‌های احمدی‌نژاد در سازمان ملل نوشت: «واقع امر این است که عکس گویای ارتقا جایگاه دیپلماسی ایران در فضای بین‌المللی است، اگر در دولت گذشته ملاقات‌ها با روسای جمهور کشورهایی از آفریقا و در نهایت آمریکای جنوبی تنظیم می‌شد امروز رئیس جمهور کشورمان در جمع روسای جمهور دو کشوری است که از حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل برخوردارند».

ز.ت هم نوشت: «عکس گویای جنگ تمام عیار در عرصه دیپلماسی است. جنگ با حریف قدر و زیرک کشور را آبدیده و شرایط را برای دفع به موقع حملات آماده می‌کند».

کاربر دیگری هم نوشته است: «تصویر خوبی از ایران به مردم دنیا میده که با ایران هراسی همخوان نیست».

کار روحانی درسته

برخی از کاربران دیدار رئیس جمهور با مکرون و جانسون را اوج قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی دانسته و معتقدند دیپلماسی حسن روحانی راه درستی دارد. 

آرش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره مذاکره با انگلیس و آمریکا نوشته: امروز رهبری گفتند با همه دنیا جز انگلیس و آمریکا مذاکره می کنیم. پس کار روحانی درسته. 

کامل هم با اشاره به اقتدار ایران و التماس اروپایی ها به ایران  می نویسد: اقتدار ایران و التماس اروپایی‌ها به ایران ناشی از قدرت نمایی ایران در قضیه اسقاط پهپاد آمریکایی و توقیف نفتکش انگلیسی و قدرت محور مقاومت هست که جهانیان فهمیدند ایران امروز قوی و مقتدر است و دهان یاوه گویان را خرد خواهد کرد. 

فرد دیگری که اسمش را ننوشته است، برای خبرآنلاین نوشت: این نشان‌دهنده اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است که همه دارند به ما التماس می‌کنند تا بلکه مذاکرات منتهی به عدم بمباران سعودی و آزادی کشتی انگلیسی را انجام دهیم که این همه عظمت از ولایت است.

رضا هم با تبریک به رهبری درباره مواضع خود نوشته است: اینجا باید به رهبری بابت مواضع هوشمندانش تبریک گفت ،چون روحانی فقط سیاست های کلی نظام رو اجرا می کنه درست مثل قضیه برجام.

ترامپ باید به برجام برگردد

کاربری هم با اشاره به شرط حسن روحانی برای مذاکره با آمریکا در چارچوب ۵+۱ نوشت: «رئیس جمهور بسیار درست فرمودند که حاظر به عکس گرفتن با ترامپ برای تبلیغات انتخاباتی ایشان نیستند. ترامپ باید ابتدا تمام تحریم ها را تعلیق کند و به برجام بازگردد».

شما می‌توانید نظرات کاربران خبرآنلاین را اینجا بخوانید. 

۲۱۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1304382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =