حاجی میرزایی: برای بهبود شرایط و زندگی معلمان تلاش می‌کنم

مهر نوشت: وزیر آموزش‌وپرورش یکی از مأموریت‌های خود در وزارت آموزش‌وپرورش را توجه به ارتقا وضعیت معلمان در کشور دانست و گفت: برای بهبود شرایط و زندگی معلمان تلاش می‌کنم.

محسن حاجی میرزایی در آیین افتتاح هم‌زمان ۷۲ مدرسه درمناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه که در مدرسه برکت شهرستان ثلاث باباجانی برگزار شد، از آموزش‌وپرورش به‌عنوان فراگیرترین رسانه کشور یادکرد که با تمام ایران در پیوند است و هیچ رسانه دیگری چنین ظرفیتی را درکشور ندارد.

وی بابیان اینکه آموزش‌وپرورش می‌تواند دانش آموزان و سایر اقشار جامعه را در برابرآسیب‌های مختلف توانمند کرده و زندگی شیرین‌تری را برای آن‌ها رقم بزند، اظهارکرد: معلمان به‌عنوان اصلی‌ترین رکن نظام تعلیم و تربیت هستند، شغل معلمان از شریف‌ترین مشاغل هستی است و معلمان حق بزرگی برگردن جامعه دارند. همچنین جامعه اعتماد ویژه‌ای به معلمان دارد لذا معلمان نیز باید اهتمام خاصی به امر تعلیم و تربیت داشته باشند.

وزیر آموزش‌وپرورش اظهارکرد: برای تثبیت اشتغال فرهنگیان و به‌ویژه معلمین غیربومی تلاش می‌کنیم و از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنیم تا وضع این قشر روزبه‌روز بهتر شود.

حاجی میرزایی افزود: معلمان باید جایگاه ویژه‌ای در جامعه داشته باشند و همه باید برای ایجاد این جایگاه تلاش کنیم.

وی براهمیت نقش مدرسه در زندگی دانش آموزان تأکید کرد و گفت: زندگی در مدرسه شکل می‌گیرد، مدرسه کانون یادگیری است و دانش آموزان درکنار تعلیم و تربیت، در مدرسه یاد می‌گیرند که نسبت به آلام جامعه حساس باشند.

وی بابیان اینکه امروز هم عزت و اقتدار ایران در برابر هجمه دشمنان از طریق همین روحیه مسئولیت‌پذیری و همدلی حفظ‌شده، تأکیدکرد: آموزش‌وپرورش وظیفه دارد این روحیه رابین دانش آموزان نهادینه کند.

حاجی میرزایی با اشاره به تخریب ۷۸ مدرسه در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، گفت: اینکه امروز شاهد احداث ۱۹۰ مدرسه در این تاکنون  ۱۴۵مدرسه ساخته‌شده و ۴۵مدرسه دیگر نیز در حال ساخت است.

وی افزود: پس از وقوع زلزله تاکنون سرانه فضای آموزشی در استان کرمانشاه ۷۰ سانتی‌متر افزایش پیداکرده و این آمار رو به افزایش است.

وزیر آموزش‌وپرورش، به ایثار معلمان در مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: معلمان در مناطق زلزله‌زده با وجود تخریب مدارس و خسارت‌هایی که خود دیده بودند، اجازه تعطیلی مدارس را ندادند؛ این حس همدلی و مسئولیت‌پذیری معلمان؛ یکی از شرایط پایداری انقلاب است.

حاجی میرزایی با تأکید بر اینکه آموزش‌وپرورش باید مشوق و مروج روحیه ایثار در میان نسل جوان باشد، ادامه داد: به‌جای اینکه نظام تعلیم و تربیت ذهن دانش آموزان را با آمار و اطلاعات پر کند باید آن‌ها را نسبت به محیط خود و رنج‌های مردم حساس کنیم. آبادی این سرزمین درگرو مشارکت همه مردم است.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید برای مقابله با بلایای طبیعی توانمند شوند، گفت: با تمهیدات اندیشیده شده و افزایش سطح آگاهی مردم، شاهد کمترین خسارات زلزله در مدارس بودیم.

عضوکابینه دولت تدبیر و امید صرفه‌جویی وکاستن از هزینه‌های کشور را یکی از وظیفه‌های آموزش‌وپرورش دانست و گفت: می‌توان با انتقال درست آگاهی‌های سنجیده از بروز خسارت جلوگیری کنیم لذا آموزش‌وپرورش با توجه به پیوندی که با مردم دارد، فراگیرترین رسانه در کشور محسوب می‌شود، این پیوند برای ایمن‌سازی مردم در برابر حوادث به ما کمک می‌کند.

وی یکی از مأموریت‌های خود در وزارت آموزش‌وپرورش را توجه به ارتقا وضعیت معلمان در کشور دانست و گفت: برای بهبود شرایط و زندگی معلمان تلاش می‌کنم.

۲۳۵۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1304711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =