ایسنا نوشت: نخست وزیر سابق اوکراین خواستار تحقیقات علیه پسر جو بایدن شده تا قانونی بودن اقدامات بایدن در شرکت گاز اوکراین ارزیابی شود.

میکولا آزاروف، نخست وزیر سابق اوکراین در گفتگویی با خبرگزاری رویترز این در خواست را مطرح کرد. او که از سال 2010 تا 2014 نخست وزیر این کشور بوده در این اظهارات به قانون مشخصی اشاره نکرد. هنوز هیچ مدرکی ارائه نشده که حاکی از ارتکاب هرگونه خطا از سوی هانتر بایدن، پسر جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات 2020 و رقیب اصلی ترامپ، در دوران فعالیتش در شرکت "بوریسما هلدینگز" باشد.

چندی پیش گزارش شد که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در تماس تلفنی که اواخر ماه ژوئیه با همتای اوکراینی خود داشته، از این رئیس‌جمهوری درخواست کرده که درباره احتمال "فساد" جو بایدن و پسرش تحقیقاتی انجام دهد. این مساله که جنجال‌های بسیاری را به دنبال داشت، اکنون هدف تحقیقات استیضاح ترامپ قرار گرفته است.

آزاروف در صحبت‌هایش با خبرگزاری رویترز تایید کرد که از وجود مدرکی که خطای هانتر بایدن را ثابت کند، اطلاعی ندارد. وی افزود: اسناد موجود از مدیریت او واقعی بوده و ساختگی نیستند. باید تحقیقاتی در این خصوص انجام شود تا جزییات مشخص شوند.

هانتر بایدن در دوران حضور در شرکت گاز اوکراین بین سال‌های 2014 و 2018 یکی از اعضای هیئت مدیره آن بود.

نخست وزیر سابق اوکراین تاکید کرد، به نظر او انجام تحقیقاتی در این خصوص "ضروری" است.

آزاروف این اظهارات را از شهر مسکو بیان کرد؛ جایی که به دنبال اعتراضات سال 2014 که به برکناری رییس جمهور وقت اوکراین انجامید، به آن فرار کرد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، آزاروف به سوء استفاده و اختلاس متهم است و از سوی مسئولان اوکراینی تحت تعقیب است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در همین حال یوری لوتسنکو، دادستان کل سابق اوکراین اظهار کرد، در دیدار با رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ، بارها انجام تحقیقات درباره جو بایدن و پسرش را رد کرده است.

لوتسنکو به روزنامه لس‌آنجلس تایمز گفت: من گفتم "بیایید این مساله را از طریق روند پیگرد قانونی دنبال کنیم، نه از طریق روسای جمهور". من به او گفتم "نمی‌توانم تنها به خاطر منافع یک مقام آمریکایی تحقیقاتی را آغاز کنم".

به گفته لوتسنکو، او به جولیانی گفته است، اگر مسئولان آمریکایی تحقیقات خود را آغاز کنند،  من هم آماده همکاری هستم اما خطاب به جولیانی تاکید کرده است که بایدن و پسرش قوانین اوکراین را نقض نکرده‌اند.

این دادستان کل سابق خاطرنشان کرد که دو بار با جولیانی دیدار کرده و صحبت‌های وکیل ترامپ در این دیدارها بر بایدن متمرکز بوده است.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1305371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =