نمایشگاهی که یاد هنر دیرینه ایرانیان را زنده می‌کند

نمایشگاه آثار چاپ دستی با عنوان «تکثیر» جمعه ۱۲ مهر در گالری آرتیبیشن افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه آثاری از هنرمندانی چون محسن وزیری مقدم و حسین زنده رودی به نمایش در می‌آید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایشگاه آثار چاپ دستی «تکثیر» متشکل از آثار چاپ دستی به همت هنرمندانی چون فریا آریا نژاد، باران احمدی، مسعود جزنی، ساوالان جماعتی، مهرداد ختایی، مهیا رجبی، الهام رادفر، شهریار زارع، شیوا سرلک، شادی سعیدی، همایون سلیمی، پیام مفیدی، بهزاد شیشه‌گران، کیوان عسگری، نازیلا مقدم، حسام فطرتی، کوشا موسوی، آنالی وکیلی، حمیدرضا قیاسی، مهدیه عزیزی راد و پروین هانی طلایی در گالری آرتیبیشن افتتاح می‌شود.

همچنین آثاری از هنرمندانی چون جعفر روحبخش، پروانه اعتمادی، ناصر اویسی، حسین زنده رودی و محسن وزیری مقدم در این نمایشگاه به نمایش در می‌آید.

در معرفی این نمایشگاه آمده است: «چاپ دستی با کارکردها و ارزش‌های تصویری خویش به‌عنوان بیانی خلاقانه در کنار دیگر آثار هنری مورد توجه هنرمندان قرار گرفته است. اگرچه سبقه ورود چاپ در ایران را باید در قرون پیش از میلاد و در دوران هخامنشی جست، اما ورود اولین اولین چاپخانه‌ها و چاپ‌های تصویری را باید در قرن ۱۲ دید. در پی بازخوانی این پیشینه و توجه به قابلیت‌ها و ارزش‌های چاپ دستی زمینه برگزاری نمایشگاه «تکثیر» در آرتیبیشن فراهم شد.»

نمایش و فروش آثار نمایشگاه «تکثیر» ساعت ۱۶، روز جمعه ۱۲ مهر افتتاح می‌شود. در ۹ روز پس از افتتاحیه نمایشگاه از ساعت ۱۱ صبح تا ۸ شب و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برای بازدید عموم گشوده خواهد بود.

۵۷۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1306399

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =