هر سال نیمی از جمعیت کشور وارد مشهد می‎شود

مهر نوشت: معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: تخمین زده شده که در آینده، سالانه ۴۰ میلیون گردشگر داخلی و ۴ میلیون گردشگر خارجی، وارد مشهد شوند.

محمدصادق براتی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی، در مراسم تقدیر از فعالان صنعت گردشگری، اظهار کرد: باتوجه به تدبری که در قرآن کریم و بیانات پیامبر و ائمه اطهار می‌کنیم، بحث سفر و سیاحت و گردشگری، در دین و فرهنگ ما، ریشه‌ای کهنه دارد. همچنین این بحث در کشور، استان و به ویژه شهر مشهد مقدس بسیار مهم است.

وی افزود: صنعت گردشگری، صنعتی بسیار بزرگ است و بسیاری از کشورها، اقتصاد خود را از طریق آن تامین می‌کنند. در کشور ما نیز با وجود اینکه استکبار جهانی باعث مشکلات اقصادی شده است، این صنعت پتانسیل خوبی پیدا کرده است که در هیچ‌کجای دنیا نیست و حتی در کشورهایی که از جمعیت میلیاردی برخوردار هستند، شهری پیدا نمی‌شود که مثل مشهد، در سال، ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار گردشگر داشته باشد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: تخمین زده شده است که در سال ۱۴۲۰، ۴۰ میلیون گردشگر داخلی و ۴ میلیون گردشگر خارجی از استان خراسان رضوی بازدید کنند؛ یعنی در هر دو سال، کل جمعیت ایران وارد استان ما خواهند شد.

براتی ادامه داد: در بحث گردشگری، باید بیشتر از چیزی که اکنون است، از پتانسیل استان بهره‌مند شویم و در بعضی بخش‌ها، هنوز در سطح توقع و عالی عمل نمی‌کنیم. ما هیچوقت نباید راضی باشیم که در کشور، در رشته‌ای، مقام دوم را داشته باشیم؛ چراکه هیچ کمبودی در استان خراسان رضوی نداریم، به جز جمعیت که استان تهران جمعیت بیشتری نسبت به ما دارد.

وی اضافه کرد: برای مثال، مقام ششم در بحث بوم‌گردی، برای استان خراسان رضوی به هیچ عنوان شایسته نیست. همچنین در بخش گردشگری سلامت، در ظرفیتی که در استان وجود دارد، چه از لحاظ نیروی انسانی و چه اماکن مربوط به حوزه سلامت، هیچ کمبودی نداریم.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی، در انتها ضمن اشاره به اینکه حوزه گردشگری شاید بتواند بعد از نفت، در کشور ظرفیت اقتصادی خیلی خوبی باشد، گفت: بیش از نیمی از اقامتگاه‌های کشور، در شهر مقدس مشهد وجود دارد ولی باز هم در بحث سرمایه‌گذاری در هتل آپارتمان‌ها و اقامتگاه‌ها در حال تلاش هستیم.

۶۴۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1306421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =