امدادرسانی به ۱۹۰ نفر از متاثرین از سیل در ۴ استان 

ایرنا نوشت: رئیس سازمان امداد و نجات گفت: در ۷۲ ساعت گذشته امدادگران به ۱۹۰ نفر از گرفتاران در سیل و آب گرفتگی در چهار استان امدادرسانی کرده و ۱۳۷ نفر را در اردوگاه‌های اسکان اضطراری ساماندهی کردند.

«مرتضی سلیمی» گزارشی از خدمت رسانی این جمعیت را به چهار استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، فارس و هرمزگان در سیل روزهای گذشته اعلام کرد.

وی اظهارداشت: در سیل و آبگرفتگی ٧٢ ساعت گذشته در ٩ شهرستان خاش، سرباز، سیب و سوران، فنوج، مهرستان، زیرکوه، دارا، جاسک و میناب اتفاق افتاد و امدادگران جمعیت هلال احمر به ۱۴ شهر و روستا امدادرسانی کردند.

وی گفت: در ۷۲ ساعت گذشته امدادگران جمعیت هلال احمر، مجموعا به ۱۹۰ نفر امدادرسانی و ۱۳۷ نفر را در اردوگاه های اسکان اضطراری ساماندهی کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات یادآور شد: در شهرستان جاسک ٢ نفر از هموطنانمان به دلیل گیرافتادن ۴٠۵ در مسیر سیلاب و ۲ نفر در میناب به دلیل گیر افتادن پراید در سیلاب فوت کردند. تلاش‌ها برای پیدا کردن یک مفقود جاسک و مفقودین در هرمزگان همچنان ادامه دارد.

سلیمی خاطرنشان کرد: ٢٣تیم با ظرفیت ٨٩نفر به مناطق متاثر از سیل و آب گرفتگی اعزام شدند و ۱۶ دستگاه چادر، ۴۹ تخته پتو، ۵۸ ست شستشو، ۳۸۲ قوطی کنسروجات تا کنون بین هموطنان توزیع شده است و امداد رسانی در سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد.

پدیده مونسون یا بادهای اقیانوسی و استوایی با وجود برکات و ثمرات زیادی که برای سیستان و بلوچستان به همراه دارد و بسیاری از مردم جنوب استان از آن استقبال می‌کنند اما در برخی مواقع زیان آور و مشکل آفرین شده و خساراتی به بخش‌های زیربنایی، کشاورزی و مسکن وارد می‌کند.

سیستان و بلوچستان به ویژه مناطق جنوبی آن همواره ۲ پدیده مونسون در تابستان و آب و هوای مدیترانه‌ای و سامانه کم فشار سودان را در زمستان تجربه می‌کند.
پدیده مونسون در تابستان بر روی اقیانوس هند تشکیل شده که به دنبال آن بارش‌های شدید بر روی دریا در هندوستان و پاکستان می‌بارد و اثرات آن سیستان و بلوچستان به ویژه مناطق جنوبی و مرکزی این استان را فرا می‌گیرد.

۲۳۵۲۳۲
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1306851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =