آیت‌الله هاشمی در پرونده‌های بابک زنجانی، شهرام جزایری و مه آفرید نقش داشت؟ 

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی گفت: ۲۰ سال تمام اجازه ندادند آقای هاشمی رفسنجانی به مردم خدمت کند. من نمی‌خواهم بگویم آقای هاشمی ایرادی نداشت؛ اما محاسن عملکرد او بسیار بیشتر از معایبش بود.

مسیح مهاجری در بخشی از گفتگوی خود با خبرآنلاین گفت: روحانیت را نباید به صورت یکپارچه قضاوت کرد. اینکه روحانیت در رسیدن به جایگاه امروز مقصر است شکی نیست، اما این تقصیر به گردن عده‌ای از روحانیت است و همه را نمی‌توان مقصر دانست.

»»» در همین رابطه بیشتر بخوانید:

انتقادات مسیح مهاجری از روحانیونِ سیاست‌باز/ پدر دوگانه‌سازی بسوزد

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی افزود: در همین تاریخ انقلاب اگر اسامی را ذکر کنم شما با شناختی که دارید می‌توانید درباره آنها نظر دهید؛ مثلا امام یک روحانی بود یا آقای بهشتی، آقای مفتح، شهید مطهری، آیت‌الله صدوقی، آیت‌الله مدنی، آیت‌الله اشرفی اصفهانی و... وقتی به زندگی این افراد نگاه می‌کنید نمی‌توانید هیچ‌چیز نادرستی ببینید؛ هرچه هست صداقت، درستی و خدمت است. تا همین امروز که من با شما صحبت می‌کنم از این قبیل افراد زیاد داریم.

مهاجری درباره اینکه آیا هنوز افرادی با این خصلت وجود دارند یا نه گفت: پدر دوگانه‌سازی بسوزد. این مسئله باعث شد خیلی‌ها نتوانند به جامعه خدمت بکنند. من خیلی صریح و روشن به شما می‌گویم هرچند این مسئله را عده‌ای انکار کنند اما من از نزدیک شاهد بودم و می‌خواهم بگویم ۲۰ سال تمام اجازه ندادند آقای هاشمی رفسنجانی به مردم خدمت کند. من نمی‌خواهم بگویم آقای هاشمی ایرادی نداشت؛ چرا ایشان هم در کارشان عیب و ایراد وجود داشت اما محاسن عملکرد او بسیار بیشتر از معایبش بود.

وی افزود: آقای هاشمی رفسنجانی بعد از اتمام جنگ توانست مملکت را بعد از جنگ که تمام زیرساخت‌هایش از بین رفته بود و دیگر چیزی نداشت، توانست بازسازی کند و آن را به نقطه‌ای برساند که دیگر تقریبا کشور روی غلتک افتاده بود؛ اما آنها در پاسخ چه کردند؟! تمام تهمت‌های مالی را به هاشمی رفسنجانی زدند اما وقتی پرونده‌های «شهرام جزایری»، «بابک زنجانی» «مه‌افرید خسروی» رو شد یا جزئیات پرونده‌ها «۸۰۰۰ میلیاردی» و «۱۶ هزار میلیارد» رو شد در هیچ‌کدام از این پرونده‌ها آقای هاشمی رفسنجانی حضور نداشت.

مهاجری ادامه داد: ما هیچ‌گاه نشنیدیم آقای هاشمی رفسنجانی کوچکترین دخالتی در هیچ‌کدام از این پرونده‌ها داشته باشد. این یعنی یک جریان، یک فردی را آنچنان بمباران تبلیغاتی کرد که در جامعه منزوی بشود و کسی نتواند از وجود ایشان بهره‌ای ببرد. اینکه فردی به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هر هفته یا هر دوهفته جلسه‌ای را بگذارد و هر سال یکی دو بار برای یک مشکل مملکتی در جلسه‌ای با یک رای جمعی تصمیمی گرفته شود را نمی‌توان استفاده از افراد بزرگی مانند هاشمی رفسنجانی دانست.

۲۱۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1307333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    0 0
    با سلام ینکه هاشمی در انقلاب نقش اساسی داشت شکی نیست ولی نمی دانم چرا یک هو چپ کرد وقتی در اخرین نمازجمعه خود به جریان سبز دستور بر اندازی نظام را داد و گفت با با همین ریختن به خیابان ها نظام شاه را سرنگون کردیم یادش رفت که این نظام ثمره خون بناحق ریخته شهداست و خیانت کنندگان به این خون ها هرچه باشند را به زیر می کشد،