ورزشکاری که برای کسب سهمیه المپیک باید ماشینش را بفروشد!

حسین رسولی قهرمان پرتاب دیسک جوانان آسیا این روزها از اینکه هنوز یک دلار هم به دستش نرسیده شاکی است. او که مدتی مغضوب فدراسیون شده بود و به خاطر بی توجهی گلایه مند بود، با رفع و رجوع مشکلات حالا به قول خودش بورسیه کمیته ملی المپیک شده تا ماهیانه 500 دلار بگیرد.

مهری رنجبر: اما بعداز 5 ماه همه حرفها در حد قول و قرار مانده است. خودش می گوید:« 5 ماه بعداز اینکه قرارداد بسته ام  هنوز من رنگ یک دلاری هم ندیده ام ،چه برسد به 500 دلار.» او که   خردادماه سال پیش با رکورد 62 متر و 29 سانتیمتر و رکوردشکنی قهرمان پرتاب دیسک جوانان آسیا شد، خوشحالی اش زیاد دوام نداشت و خیلی زود فراموش شد. رسولی بعداز چند ماه دوباره مورد توجه فدراسیون قرار گرفت و شاید قراردادش با کمیته ملی المپیک و حقوق 500 دلاری هم نهایت توجه مجید کیهانی رئیس وقت فدراسیون دوومیدانی را به او نشان می دهد . خودش درباره این قضیه می گوید:« من 5 ماه پیش در حضور نصرالله سجادی مشاور رئیس کمیته ملی المپیک ، مجید کیهانی رئیس فدراسیون و رئیس هیات استانم قراردادی را امضا کردم که قرار شد ماهیانه 500 دلار بابت اردو، مربی ، تغذیه و... به من داده شود اما حالا بعداز 5 ماه هیچ خبری نیست.»

به گفته او  همان اول قرار بود حقوق دلاری رسولی را کمیته به حساب فدراسیون واریز کند و فدراسیون هم بپردازد:« گفتند ماهیانه 500 دلار به حساب فدراسیون می اید و فدراسیون به من می دهد. البته قرار شد من هر چهار ماه یک مسابقه شرکت کنم و فدراسیون هم گزارشی از نحوه هزینه پول به کمیته ملی المپیک بدهد. دقیقا یک ماه پیش  ازفدراسیون با من تماس گرفتند و گفتند آب دستت هست بگذار زمین و بیا اینجا فمن رفتم کاغذهایی را جلوی من گذاشتند و گفتند امضا کن، این قراردادت با کمیته ملی المپیک را تکمیل می کند، من هم امضا کردم، بعد هم خبری نشد. اصلا من نمی دانم وضعیت چی هست.» رکورددار پرتاب دیسک جوانان آسیا که طبق قرارداد حضور در مسابقه را حق خودش می داند اما این مدت رنگ مسابقه را ندیده است:« من بادی هر چهار ماه مسابقه بدهم اما هیچ خبری هم از مسابقه نیست و حتی در لیگ هم شرکت نکردم. چرا که دانشگاه آزاد مرا می خواست بدون اینکه قرارداد ببندد، من هم به خاطر عدم اعتماد با آنها  توافق نکردم وقید لیگ را هم زدم. کیهانی هم با مدیرکل استان مرکزی تماس گرفت و تاکید کرد از من حمایت نکند.»

او که بعداز قهرمانی آسیا رویای المپیک 2020 را داشت می گوید:« رکورد من با 64 متر و سهمیه المپیک 3 متر فاصله دارد ، باید از همین حالا کار کنم تا 6 ماه دیگر وزن بگیرم و با حفظ بدنم در مسابقه انتخابی برای سهمیه پرتاب کنم اما با این شرایط کار سخت می شود، مگر اینکه ماشینم را بفروشم تا خرج بدنم کنم.من از آقای سجادی می پرسم پس چه شد پولی که قرار بود خرج من شود؟» مریم جعفری سرپرست سولیداریتی کمیته ملی المپیک در این باره می گوید:« برداشت رسولی از این قرارداد اشتباه است و فدراسیون طرف حساب ما است و باید گزارش هزینه ها را بدهد .»

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1307731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =