۲۲ میلیارد ریال به بازسازی خانه های آسیب دیده در باشت اختصاص یافت

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشت گفت: ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای بازسازی و تعمیر خانه های آسیب دیده از حوادثی نظیر سیل و زلزله در مناطق شهری و روستایی در سال جاری اختصاص یافته است

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از یاسوج, مسعود شیرزاده،اظهار داشت:این میزان اعتبار برای بازسازی و تعمیر ۱۵۰  واحد مسکونی در باشت پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: تاکنون ۱۱ واحد مسکونی آسیب دیده از سیل و زلزله در شهرستان با مبلغ سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشت همچنین از پیش بینی ۱۰۵ فقره تسهیلات طرح ویژه برای ساخت واحدهای مسکونی روستایی این شهرستان در سال جاری خبر داد.

وی تصریح کرد: هر فقره تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی ۴۰۰ میلیون ریال است و این اعتبار به زمین های خالی تخصیص یافته است که بیشتر متقاضیان به بانک های عامل معرفی شدند.

شیرزاده تصریح کرد:  امسال همچنین اعتباری  برای تعمیر ۶۰ تا ۶۵ خانه اقشار کم درآمد شهرستان تخصیص یافته که تاکنون سه میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد: هر فقره کمک هزینه مسکن اقشار کم درآمد روستایی ۳۰ تا ۸۰ میلیون ریال است.

شیرزاده ابراز داشت:۱۶۰ پرونده مسکن روستایی باشت به اداره ثبت اسناد برای صدور سند معرفی شده است.

وی میزان پرونده  پیش بینی شده شهرستان برای صدور سند در سال جاری را ۲۸۰ فقره ذکر کرد.

شیرزاده با اشاره به مراجعه برخی از ساکنان بافت فرسوده باشت برای دریافت تسهیلات بانکی گفت: هنوز اعتباری برای بازسازی بافت فرسوده شهری این شهرستان پیش بینی نشده است.

شهرستان باشت دارای۱۲۰ روستا است که از این تعداد ۱۱ روستا دارای جمعیتی بیش از ۵۰ خانوار و ۴۴ روستا دارای جمعیتی بیش از ۲۰ خانوار است.

۵۲درصد از جمعیت ۲۲ هزار نفری باشت در روستاها زندگی می کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1307805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =