تکذیب خبر تجمع در پی ورود زنان به ورزشگاه از سوی ستاد امر به معروف

تسنیم نوشت: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران انتساب برگزاری هرگونه تجمع به ستاد امر به معروف و نهی از منکر را تکذیب کرد.

سردار محمد یزدی با اشاره به برخی اظهارنظرات و گمانه‌زنی‌های گوناگون درباره اطلاعیه منتشرشده در خصوص برگزاری تجمع اعتراضی عده‌ای از طلاب و شهروندان نسبت به تصمیم وزارت ورزش و جوانان در ایجاد فضای اختلاط در ورزشگاه‌ها و فراموشی خواسته‌های حیاتی و اصلی جوانان که ظاهراً با محوریت یکی از حوزه‌های علمیه و علمای انقلابی تهران در حال پیگیری و مطالبه است، ضمن تکذیب هر گونه انتساب این تجمع به ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: اساساً سیاست و رویکرد ستاد به‌عنوان یک نهاد حاکمیتی، ورود مستقیم به عرصه ترویج معروفات یا مقابله با منکرات نیست و مشخصاً در یک سال گذشته ستاد استان تهران بیشترین انرژی خود را برای «مردمی کردن» و «نهادینه کردن» گفتمان عمومی امر به معروف و نهی از منکر، آن هم با تأکید بر حوزه «مطالبه‌گری از مسئولان و دستگاه‌های حاکمیتی» قرار داده است و در این راستا تاکنون برنامه‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی خوبی را به‌طور فراگیر برای اقشار و حوزه‌های مختلف اجرایی کرده است.

دبیر ستاد امر به معروف تهران با اشاره به مطالبات زیادی که مردم از دستگاه‌های مختلف، در حوزه‌های معیشت، فرهنگ، اقتصاد، سیاست و... دارند، سیاست ستاد را آموزش و ترویج الزامات و شیوه‌های مطالبه‌گری صحیح و در مواردی تسهیل‌گری در به نتیجه رسیدن این مطالبات اعلام کرد.

وی در خصوص نحوه ایفای نقش مردم در مقابله با کم‌کاری‌ها یا خطاهایی که در موضوعات مختلف در برخی تصمیمات مسئولین شاهد هستیم، گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سیاست‌های جدید خود، ایجاد فضایی در جامعه را که مردم بتوانند مطالبات بحق و شرعی و قانونی خود را بدون حاشیه و در امنیت کامل به گوش مسئولان مربوطه برسانند، مأموریت و رسالت اصلی خود قرار داده است و در همین راستا به برخی اقدامات فرهنگی و ترویجی ستاد، از جمله برگزاری نشست‌های منظم ماهانه با شاعران و منتقدان، تحت عنوان «شب شعر اعتراض» که از ماه گذشته آغاز شده اشاره کرد.

فرمانده سپاه حضرت رسول(ص) تهران، اشاره‌ای هم به شیطنت‌های برخی رسانه‌های اجیرشده و لیبرال خارجی و همچنین برخی نفوذی‌های ظاهرالصلاح داخلی کرد و گفت: قطعاً گسترش این‌چنینیِ فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما، خیلی‌ها را عصبانی خواهد کرد و لذا دشمن تمام تلاش خود را برای ایجاد تفرقه و دودستگی بین مردم و بین حزب‌اللهی‌ها به‌کار خواهد بست تا شاید عطای احیای امر به معروف و نهی از منکر را به لقای آن ببخشیم! که به‌برکت خون سیدالشهدا(ع) که بزرگ پرچمدار و آموزگار امر به معروف و نهی از منکر است، هرگز چنین نخواهد شد؛ لکن این مهم، چنان که در همین چند روز شاهد تشویش‌ها و اتهام‌زنی‌های این‌چنینی در فضای داخلی کشور بوده‌ایم، ضرورت بصیرت و هوشیاری دوچندانِ دنبال‌کنندگان مطالبات حقّه و برگزارکنندگان هرگونه اعتراض و مطالبه‌گری را از یک سو و هوشیاری، مسئولیت‌پذیری و سعه صدر مسئولان مختلف را در این مواقع می‌طلبد.

وی مشخصاً در مورد تصمیم اخیر این عده از شهروندان تهرانی در برپایی تجمع مقابل مجلس، بدون تأیید یا ردّ این تجمع احتمالی اظهار کرد: ما به‌عنوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر، قطعاً نگرانی‌هایی از بابت کم‌کاری یا بعضاً وادادگی‌هایی که در حوزه فرهنگ مشاهده می‌شود و رهبر انقلاب چند سال پیش، از آن تحت عنوان «ولنگاری فرهنگی» نام بردند، داریم و این نگرانی‌ها را که بخشی از مطالبات مردمی واصله به ستاد است از طریق همکاری‌ها و تعاملات بین‌دستگاهی دنبال خواهیم کرد.

سردار یزدی افزود: از طرفی نیز امیدواریم مسئولان برگزاری این اجتماع چنان که از دغدغه‌های رهبر انقلاب بر انجام «کار تمیز فرهنگی» به‌جای اقدامات نابخردانه و بعضاً مرموز، ولی به نام آتش به‌اختیار و... آگاهند، هوشیاری و هدایت‌گری کافی را در صورت برگزاری برنامه داشته و کاملاً مراقب نفوذی‌ها و خنّاس‌ها باشند و البته مسئولان حفظ نظم و انضباط نیز مانند هر روز و لحظه مراقبت کافی را برای حفظ نظم و انضباط و امنیت عمومی مردم که خود یک معروف بزرگ و ماحصل خون شهیدان در جمهوری اسلامی است در نظر دارند.

وی با ابراز امیدواری از روند رو به رشد نهادینه شدن فرهنگ مطالبه‌گری و نقدپذیری در اصلاح امور، به اتفاقاتی از جمله تجمعات کارگری هپکو، کارگران هفت‌تپه و... اشاره و ابراز امیدواری کرد هر روز درجه قانون‌مندی و مسالمت‌آمیز بودن این اقدامات و در سوی دیگر اثرپذیری آنها بیشتر و بیشتر شود.

۴۷۲۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1307860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • DE ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    0 1
    چرا یک عده تندرو به خود اجازه میدهند برای یک ملت تعیین تکلیف کنند؟چرا باعث می شوند تا اکثریتی از دین و مذهب زده شوند ؟چرا فکر می کنند همه باید تابع فرمان‌انها باشند؟ این دین محمد ص نیست.سیره حضرت رسول اکرم نیست.تا دیر نشده دست از تندروی بردارید،دزدان و اختلاسگران و ..... را پیگیر شوید،ملت در فقر و گرانی و بیکاری شما اورده غرقند.