الجریده تصمیم کشورهای خلیج فارس درباره پیمان عدم تعرض اسرائیل را فاش کرد

فارس نوشت: یک روزنامه کویتی نوشت که دو وزیر خارجه عربی به طور مستقیم طرح اسرائیلی «معاهده عدم تعرض» را دریافت کردند اما کویت دریافت این طرح حتی از طریق میانجی را رد کرد.

 برخی منابع آگاه گفتند که طرح رژیم صهیونیستی در خصوص امضای معاهده عدم تعرض با کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس، با پاسخ منفی این کشورها مواجه شده است.

روزنامه کویتی«الجریده» با اعلام این خبر به نقل از این منابع نوشت که «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در نیویورک با وزرای خارجه دو کشور عربی حاشیه خلیج‌فارس که اسرائیل به نوعی با آن‌ها ارتباط دارد، به صورت جداگانه دیدار و طرح خود را به آن‌ها ارائه کرد اما با ملاحظات شدید آن‌ها مواجه شد و آنها تأکید کردند که این طرح در شرایط کنونی واقع‌بینانه نیست».

این روزنامه همچنین نوشت که وزیر اسرائیلی طرح خود را از طریق یک میانجی به وزیر خارجه یک کشور عربی دیگر ارائه کرد اما از او نیز پاسخ منفی شنید و او گفته بود که نه تنها از سوی کشورش بلکه به نمایندگی از دو کشور دیگر حاشیه خلیج‌فارس با این طرح مخالف است.

طبق این منابع، کویت بدون اطلاع از محتوای طرح، حتی با دریافت آنا از طریق میانجی هم مخالفت کرده است.

«اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به تازگی در حساب شخصی توئیتر خود نوشت: «اخیراً با حمایت نخست‌وزیر، در حال پیشبرد ابتکاری دیپلماتیک برای دست‌یابی به توافقات عدم تعرض با کشورهای عربی حاشیه خلیج [فارس] هستم».

او تأیید کرد که با وزرای امور خارجه چند کشور عربی در حاشیه نشست عمومی هفته گذشته در سازمان ملل متحد دیدار کرده است. او گفت این طرح پیشنهادی را با «جوزف گرینبلات» نماینده سابق آمریکا در معامله قرن در میان گذاشته است.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1307876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =