امکاناتی که فقط برای مسافران درجه‌ یک هواپیما فراهم می‌ شود!

​​​​​​​خیلی‌ از ما توانایی پرداخت هزینه‌ی بلیط درجه‌ یک و امکانات لوکسی که برای آن ارائه می‌شوند را نداریم. در عوض صندلی‌های معمولی و ارزان را انتخاب می‌کنیم و مجبور هستیم با همسفران پر سروصدا و یک لایه نازک پارچه به‌عنوان پتو سر کنیم. برخی مسافران با خرید بلیط درجه‌ یک (یا فرست کلاس) تجربه بسیار لوکسی را برای خود رقم می‌زنند که تنها به پس از فرود آمدن هواپیما یا انتظار برای پرواز بعدی و یا طول پرواز ختم نمی‌شود.

این مسافران بیشتر اوقات به سالن ویژه‌ای دسترسی دارند که تنها برای آن‌ها ساخته شده است. امکانات این سالن‌ها بسیار عالی و دور از ذهن هستند و مسافران ثروتمندی که بلیط درجه‌ یک تهیه می‌کنند، در هر توقفشان احساس پادشاهی می‌کنند. اگر مایلید درباره‌ی ۱۰ نوع از امکاناتی که تنها در سالن‌های استراحت درجه‌ یک فرودگاه‌ها ارائه می‌شوند بدانید، ادامه‌ی این مطلب را از دست ندهید!

 

۱۰- باشگاه بدن‌سازی

احتمالاً لحظه‌ای که از هواپیما خارج می‌شوید احساس کنید که نیاز دارید حرکات کششی پا انجام دهید یا چند وزنه بردارید؛ اما تنها در صورتی می‌توانید به این خواسته‌تان برسید که اجازه ورود به سالن استراحت درجه‌یک را داشته باشید. در این سالن امکانات بدن‌سازی و ورزشی محشری فراهم شده‌اند که باعث می‌شود دقیقاً همان لحظه‌ای که بیشترین نیاز را به ورزش کردن حس می‌کنید، ورزش کنید.

شاید این باشگاه‌ها تمام وسایل ورزشی و چیزهایی که برای یک ورزش کامل لازم دارید را نداشته باشند، اما آن‌قدر امکانات دارند که پس از تمام شدن ورزشتان احساس خشنودی کنید. ممکن است بپرسید چرا افراد پیش از آغاز پرواز بعدی‌شان به فکر ورزش کردن می‌افتند؛ اما با وجود توقف‌های طولانی و وقت خالی بسیاری که آن‌ها برای هدر دادن دارند، ورزش واقعا فعالیت مناسبی به نظر می‌آید.

 

۹- رستوران اختصاصی

هنگامی‌که با بلیط درجه‌ یک سفر می‌کنید، دیگر نیازی نیست در صف‌های طولانی بایستید تا با زحمت بتوانید یک وعده غذایی ساده و نه‌چندان مرغوب برای خودتان تهیه کنید. در این سالن‌ها یک منوی غذای اختصاصی به مشتریان معتبر و مشهور ارائه می‌شود و صد البته تنوع غذایی این منوها خیلی فراتر از یک برگر ساده با سیب‌زمینی سرخ‌ کرده است.

غذایی که در سالن استراحت درجه‌ یک برای مشتریان سرو می‌شود را به‌صورت حرفه‌ای روی بشقاب می‌چینند و طعمی دارد که هرگز فراموش نخواهید کرد؛ تجربه‌ی خوردن چنین غذایی، یک تجربه‌ی VIP (وی آی پی) است که مطمئناً تابه‌حال در زندگی‌تان ندیده‌اید و نچشیده‌اید. سالن‌های استراحت دیگری نیز هستند که غذای آن‌ها به‌صورت سلف‌سرویس است و انواع گوناگونی از محصولات غذایی لوکس روی میزشان چیده شده که در هیچ‌یک از دیگر قسمت‌های فرودگاه یافت نمی‌شود.

 

۸- سالن فروش سیگار

شاید فکرش را هم نمی‌کردید که در اینجا یک سالن فروش سیگار وجود داشته باشد. آن‌قدر طعم و برند سیگارهایی که در این سالن‌ها عرضه می‌شوند گوناگون است که هر سیگاری دائمی یا تفننی می‌تواند سیگار موردعلاقه‌اش را پیدا کند.

کارکنان بارها نیز درباره محصولاتشان اطلاعات جامعی دارند و به مهمانان درجه‌ یک کنجکاو کمک می‌کنند تا سیگار مورد نظرشان را پیدا کنند و مکانی را نیز برای سیگار کشیدن به آن‌ها معرفی می‌کنند. این نوع خدمات آن‌قدر خوب است که خیلی‌ها نمی‌توانند باور کنند چنین چیزی وجود دارد؛ دقیقا به علت همین خاص بودنش است که تنها برخی از فرودگاه‌ها چنین تسهیلات ویژه و لوکسی را برای مهمانانشان فراهم می‌کنند.

 

۷- شوفر شخصی

هنگامی‌که بلیط درجه‌ یک تهیه می‌کنید، فرودگاه‌ها تک‌تک نیازهای شما را برطرف می‌کنند؛ یکی از این نیازها به‌موقع رسیدن به پرواز است. برخی از فرودگاه‌ها اتومبیلی به محل فرود هواپیما می‌فرستند تا پس از نشستن هواپیما شما را سوار کند و همچنین زمانی که پرواز متصل بعدی شما آماده حرکت است شما را به آن برساند.

بدین ترتیب دیگر لازم نیست برای رسیدن به پرواز بعدی‌تان با اضطراب در فرودگاه بدوید یا نگران این باشید که چرتتان بیش ‌از حد معمول طول بکشد و زمان حرکت هواپیما را از دست بدهید. آن‌ها هوای شما را دارند و می‌دانند که مسئول‌ شما هستند و شما می‌خواهید با خیال آسوده روی شانه‌هایشان بخوابید.

 

۶- حوضچه آب گرم

پس از ساعت‌ها نشستن در هواپیما، استفاده از یک حوضچه آب گرم بسیار لذت‌بخش خواهد بود. خوشبختانه در برخی از سالن‌های استراحت درجه‌یک چنین امکانات تفریحی‌ای برای مهمانان فراهم شده است. معمولاً اگر بخواهید از حوضچه‌ها بهره ببرید، باید مبلغی اضافی پرداخت کنید، ولی چنین فرصتی برای استراحت به پرداختن هر مبلغی می‌ارزد. آب‌های بخارآلود پوستتان را گرم کرده و راه تنفستان را باز می‌کنند و تازه شدن بدنتان را حس خواهید کرد. وقتی چنین چیزی در سالن‌های استراحت درجه‌یک فرودگاه‌ها فراهم شده است، سایر روش‌های سفر با هواپیما واقعاً مسخره به نظر می‌رسند.

 

۵- درمان‌های رایگان آب گرم و خدمات ماساژ

پرواز با هواپیما می‌تواند تجربه‌ی استرس‌زایی باشد، به همین دلیل مسئولان سالن‌های استراحت درجه‌ یک فرودگاه‌ها برای حل این مشکل به این فکر افتادند که درمان‌های رایگان آب گرم را در سالن انجام دهند. این درمان‌ها حدود یک ساعت طول می‌کشند و می‌توانید کارهای مختلفی را مانند ماساژ صورت و بدن درخواست کنید.

کارکنان این خدمات استخدام شده‌اند تا دغدغه‌های روحی و گرفتگی‌های جسمی شما را از بین ببرند و به شما احساس آرامش ببخشند تا وقتی کارتان با آن‌ها تمام شد دوباره بخواهید با خط هوایی آن‌ها پروازهایتان را انجام دهید. شاید برای خطوط هوایی ارائه‌ی این امکانات کمی ولخرجی باشد، اما با توجه به مبلغی که مسافران درجه‌یک برای بلیطشان پرداخت می‌کنند، این هزینه‌ی اضافی ارزشش را دارد.

 

۴- اتاق‌ استراحت

خیلی‌هایمان هنگام چرت زدن در هواپیما به مشکل برمی‌خوریم و گاهی زمان انتظار برای پرواز بعدی‌مان از شب تا صبح طول می‌کشد. خوشبختانه بسیاری از فرودگاه‌ها اتاقی را برای خوابیدن در نظر گرفته‌اند که در آن می‌توانید چند دقیقه‌ای چشمانتان را ببندید تا زمان پرواز بعدی‌تان فرا برسد.

اگر سالن استراحت یک فرودگاه اتاق‌ خوابیدن نداشته باشد، ممکن است اتاقی برای استراحت داشته باشد که مبل راحتی، نور ملایم و موسیقی آرام‌بخش اتاق برای ریلکس شدن بسیار مناسب است. به‌هرحال با خرید بلیط درجه‌یک، نوعی آرامش را هنگام توقفتان در فرودگاه خواهید یافت که همه به دنبال آن هستند.

 

۳- نمایی از هواپیماها و محل فرود آمدن آن‌ها

معمولا از روی صندلی‌های سالن عمومی نیز می‌توانید هواپیماهای دیگری را که بلند می‌شوند و می‌نشینند ببینید، اما در سالن استراحت درجه‌ یک نمای بسیار بهتری در اختیار خواهید داشت. چراکه به محل جابجایی هواپیماها نزدیک‌تر هستید و جزئیات بیشتری را می‌توانید ببینید.

حتی برخی از این سالن‌های استراحت، ایوان‌هایی دارند که می‌توانید زیر نور آفتاب در آن‌ها بنشینید و در حالی که منتظر نشستن هواپیمایتان هستید، از خوردن بستنی‌تان لذت ببرید. راه بسیار خوبی برای وقت‌گذرانی است و با به دست آوردن یک نمای شخصی عالی می‌توانید بزرگ‌ترین هواپیماهای ساخت بشر را دید بزنید.

 

۲- نبود بازرسی TSA

کسانی که با بلیط‌های درجه‌ یک پرواز می‌کنند، دیگر لازم نیست در محل‌های بازرسی TSA و امنیتی مدت‌ها منتظر بمانند و سختی بکشند. کارکنان فرودگاه شما را مستقیم به‌سوی سالن استراحت هدایت می‌کنند و آنجا مأموران TSA، کارت پرواز و ساک همراه شما را بررسی می‌کنند و بدن شما را جستجو می‌کنند تا مثلا اسلحه‌ای همراهتان نباشد. این کار باعث می‌شود دیگر نگران نباشید که به خاطر صف‌های طولانی وقتتان هدر برود و به پروازتان نرسید.

 

۱- اتاق‌خواب خصوصی

بیشتر ما هنگامی‌که می‌فهمیم باید بین دو پرواز مدتی طولانی را انتظار بکشیم غر می‌زنیم، زیرا مجبور می‌شویم که با زحمت روی کف سفت محوطه انتظار فرودگاه خودمان را بخوابانیم. اما اگر با بلیط درجه‌ یک پرواز کنید، از این مخمصه رهایی خواهید یافت، زیرا در برخی از فرودگاه‌ها برای این مواقع اتاق‌خواب‌هایی ساخته شده است.

درحالی‌ که مسافران معمولی با سختی‌های انتظار خود برای پرواز بعدی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، مسافران درجه‌یک با خیال آسوده روی تختخواب‌های راحتشان در سالن استراحت خوابیده‌اند. آن‌ها هرگز به کمردرد یا گرفتگی مفصل دچار نخواهند شد، زیرا در این سالن‌های لوکس انواع امکانات برای آن‌ها فراهم شده است.

 

منبع: لست سکند

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1308357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =