نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره کره شمالی

ایسنا نوشت: اعضای اروپایی شورای امنیت سازمان ملل در نشست این شورا درباره جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی به پیونگ یانگ هشدار دادند تمامی تسلیحات کشتار جمعی خود را کنار بگذارد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کیم سونگ، سفیر کره شمالی در سازمان ملل اما این نشست شورای امنیت سازمان ملل را محکوم کرد و آن را "خطرناک" خواند و به خبرنگاران گفت، این مساله تمایل کره شمالی را برای دفاع از حق حاکمیت خودش بیشتر می‌کند.

وی ادامه داد، ایالات متحده در این اقدامات نادرست از سوی سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس که خواستار برگزاری این نشست شدند، دست دارد و گفت: بدون رضایت دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اتفاقی رخ نمی‌دهد.

سفیر کره شمالی در سازمان ملل همچنین تاکید کرد، زمان بندی نشست شواری امنیت سازمان ملل بسیاری مهم است. اصلا اهمیتی ندارد که این سه کشور دنبال چه چیزی هستند ما هرگز این اقدام و تلاش خطرناک را بر نمی‌تابیم و هرگز بی اعتنا به این مساله نمی‌نشینیم.

نشست شورای امنیت سازمان ملل در پی دیدار میان مقام‌های ارشد کره شمالی و آمریکا در استکهلم برگزار شد؛ مذاکراتی که نخستین بار است از زمان دومین نشست بین ترامپ و کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی در ویتنام و در فوریه سال جاری میلادی برگزار شد.

این در حالی است که سه کشور اروپایی در بیانیه‌ای مشترک پس از نشست غیر علنی، آزمایش‌های موشکی کره شمالی در سوم اکتبر را محکوم کردند و به پیونگ یانگ تاکید کردند تا با حسن نیت در مذاکرات معنادار با آمریکا شرکت کند و اقدامات قاطع را در راستای کنار گذاشتن تمامی تسلیحات کشتار جمعی و برنامه‌های موشک بالستیکی خود در نظر بگیرد. هیچ راهی برای دستیابی به صلح و ثبات در شبه جزیره کره و در منطقه وجود ندارد بجز همین راه.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1308595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =