۷۰ درصد محصولات البرز قابلیت صادرات به چین را دارد

فارس نوشت :رئیس اتاق مشترک ایران و چین با بیان اینکه ۷۰ درصد محصولات تولیدی البرز قابلیت صادرات به کشور چین را دارد، از بازار کشور چین به عنوان بازار پایداری نام برد.

سیدمجید حریری، رئیس اتاق مشترک ایران و چین ظهر امروز در نشستی با رئیس اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه ۷۰ درصد محصولات تولیدی البرز قابلیت صادرات به کشور چین را دارد، از بازار کشور چین به عنوان بازار پایداری نام برد و افزود: آشنایی کامل با این بازار نیازمند مطالعه، بررسی همه‌جانبه و بازاریابی اصولی است.

رئیس اتاق مشترک ایران و چین با ذکر این نکته که برای توسعه صادرات به چین باید سلیقه بازار این کشور پرجمعیت را کاملا شناسایی کنیم، مطرح کرد: یکی از محصولاتی که می‌تواند در کشور چین فروش خوبی داشته باشد فرش ماشینی ساده با نقش و نگار بسیار کم  است.

وی اظهار کرد: چین بازار کیف و کفش دنیا را قبضه کرده و به عنوان بزرگترین واردکننده کیف و کفش نیز مطرح است بنابراین ما نیز می‌توانیم به راحتی به چین کیف و کفش صادر کنیم و کفش دست‌دوز ما قطعا می تواند در بازار چین مشتریان فراوانی داشته باشد.

حریری از امکانات فرودگاه پیام البرز و پروازهای کارگو این فرودگاه به عنوان یک ویژگی خاص برای صادرات گل و گیاه و گیاهان دارویی به کشورهای هدف از جمله چین نام برد و افزود: با بهره‌گیری از امکانات این فرودگاه دستیابی استان البرز به بازار سه تا چهار میلیارد دلاری در چین امکان‌پذیر است.

وی افزود: درحال حاضر مجموع صادرات گیاهان دارویی ایران ۲۵ میلیون دلار بوده ‌و توسعه صادرات در این زمینه نیازمند شناخت بازارهای جدید است؛ جمهوری اسلامی ایران هر سال هشت نمایشگاه در چین برگزار می‌کند و شرط حضور پررنگ در بازارهای این کشور شرکت در این نمایشگاه‌هاست.

گفتنی است در پایان این نشست تفاهم‌نامه‌ای بین اتاق بازرگانی و اتاق مشترک ایران و چین به امضای روسای دو اتاق رسید.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1308791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =