توضیحات جهانگیری درباره سخنان رئیس جمهور درخصوص انتخابات مجلس

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: یک فرصت داریم که اقتدار خود را نشان دهیم و آن انتخابات است که می‌توان در آن کاری کرد که همه جریانات فکر کنند می‌توانند در کشور تاثیرگذار باشند و این به رویکرد ما بستگی دارد. اگر زمینه را باز کنیم، که مردم فکر کنند که فرد مورد نظر آنها در کاندیداها حضور دارند رای می‌دهند.

به گزارش خبرآنلاین، اسحاق جهانگیری امروز در نشست سومین مجمع عمومی سالیانه خانه‌های مطبوعات و رسانه‌های کشور که در سالن آمفی‌تئاتر باغ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور یافته بود.

وی در این نشست با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال، گفت: آمریکایی‌ها واقعا فکر می‌کردند سال ۹۷ کاری می‌کنند که مردم جشن ۴۰ سالگی انقلاب را نبینند اما امروز اقتصاد ما در حال رشد است و ساخت‌های اقتصادی بیانگر این موضوع است و باید از دستاوردهای کشور دفاع کرد. ما تا اینجا با جنگ اقتصادی که آمریکایی‌ها شروع کردند، اگر نگوییم پیروز شدیم، شکست نخوردیم.

معاون اول دولت روحانی تاکید کرد: یک فرصت داریم که اقتدار خود را نشان دهیم و آن انتخابات است که می‌توان در آن کاری کرد که همه جریانات فکر کنند می‌توانند در کشور تاثیرگذار باشند و این به رویکرد ما بستگی دارد. اگر زمینه را باز کنیم، که مردم فکر کنند که فرد مورد نظر آنها در کاندیداها حضور دارند رای می‌دهند. رهبری در جمله‌ای تاریخی گفتند که اگر ما را قبول ندارید به خاطر کشور رای دهید و مشارکت بسیار خوبی شکل گرفت که ما مجددا به همین موضوع نیاز داریم. اگر انتخابات پرشکوه انجام شود، آمریکایی‌ها مایوس می‌شود از اینکه در ایران بخواهند و بتوانند کاری کنند.

جهانگیری افزود: ما در منطقه حساسی هستیم و در این وضعیت باید از امنیت ایران دفاع کنیم. آقای رئیس جمهور نیز روز گذشته همین موضوع را بیان کردند که انتخابات با حضور گسترده برگذار شود. البته راه آن این است که فضا را باز بگذاریم تا همه جریانات حضور پیدا کنند.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1309062

برچسب‌ها