ایجاد «تکنوسنتر» در ساختار گروه صنعتی ایران خودرو

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از ایجاد تکنوسنتر کاملا تخصصی و حرفه ای در ساختار این خودروساز خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، فرشاد مقیمی در آیین اختتامیه گردهمایی فن‌آورانه شرکت‌های دانش‌بنیان در محل صندوق نوآوری و شکوفایی، با بیان این که مسیر برون رفت از شرایط فعلی صنعت خودرو اعتماد به دانش‌بنیان‌ها است گفت: باید با مشخص شدن نیازهای خودروسازی و همچنین توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان پیوندی پایدار و برد-برد میان آنان برقرار شود تا هم مسایل خودروسازی مرتفع شود و هم فعالان حوزه دانش‌بنیان بتوانند بدون دغدغه به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

وی با تاکید بر نقش صنعت خودرو در شاخص‌های کلان اقتصاد به عنوان پیشران صنعت کشور گفت: توجه به این صنعت می‌تواند نتایج و دستاوردهای خوبی را برای کشور هم در بازارهای داخلی و هم صادراتی داشته باشد.

مقیمی


مقیمی ادامه داد: ماموریت جدیدی که به شرکت طراحی مهندسی قطعات خودرو (ساپکو) ابلاغ شده طراحی مدل مناسب و پایدار اقتصادی در همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان است. نیازهای خودروسازی و توانمندی دانش بنیان ها شناسایی شده و باید با ایجاد اتصالی پایدار میان این دو به صورت هدفمند حرکت کنیم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از شرکت‌های دانش‌بنیان دعوت کرد تا در طراحی مدل همکاری پایدار با ساپکو و سایر درگاه‌های تحقیقاتی این گروه صنعتی مانند مرکز تحقیقات، ایپکو و جتکو دیدگاه‌ها و توانمندی‌های خود را عنوان کنند تا اجرای این مدل با کم‌ترین مشکل صورت گیرد.
وی ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها را نقطه آغازی برای توسعه تحولی صنعت خودرو خواند و گفت: امیدواریم با کمک و همراهی این شرکت‌ها، حمایت و همکاری صندوق شکوفایی و نوآوری و ظرفیت‌های خودروسازی مسایل پیش روی این صنعت را مرتفع کرده و به اهداف اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری  تکلیف شده دست یابیم.
گفتنی است، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن حضور در نمایشگاه جانبی این گردهمایی، به همراه رئیس هیات عامل صندوق شکوفایی از غرفه شرکت‌های دانش بنیان بازدید و با نمایندگان این شرکت‌ها  گفت و گو کرد.

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1309156

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =