۵ نفر
۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
رضاییان به کالدرون پیشنهاد شد

خبر ورزشی نوشت: شنیدیم کالدرون در گفت‌وگوی خصوصی با مدیران پرسپولیس این موضوع را یادآور شده که تیمش مدافع راست ایده‌آل نداشته و چپ و راستش به قول معروف بالانس نیست.

فوتبال عوض شده است. در گذشته از یک مدافع کناری انتظار می‌رفت مدافعان وسط را پوشش دهد و گاهی اوقات با هافبک جلوی خود همکاری کند. همان‌طور که می‌دانیم، این تعریفی قدیمی از وظایف مدافع کناری است. مدافعان فوتبال مدرن امروز، بیشتر در یک‌سوم زمین حریف بازی می‌کنند و در بازیسازی نقش پررنگی دارند. اهمیت شرکت در کارهای هجومی به قدری است که دفاع، در اولویت‌های بعدی قرار دارد. حتی مدافعان وسط در تاکتیک‌های مدرن، وظیفه دارند توپ را از عمق خط دفاع حمل کرده و در بازیسازی شرکت کنند. این امر در فوتبال دنیا تبدیل به یک سنت شده است.
گابریل کالدرون هم معتقد است موفقیت تیم پرسپولیس در گروی داشتن مدافعان کناری توانمند است. خیال سرمربی آرژانتینی از سمت چپ خط دفاعی راحت است. او محمد انصاری کارکشته و محمد نادری ملی‌پوش را به عنوان دفاع چپ در اختیار دارد در حالی که شرایط در سمت راست این‌گونه نیست.
مهدی شیری و سیامک نعمتی که به عنوان مدافع راست برای پرسپولیس بازی کرده‌اند در امور تهاجمی و حتی تدافعی موفق نبوده‌اند. مهدی شیری مدافعی معمولی نشان داده و پست اصلی سیامک نعمتی هم هافبک است. می‌ماند حسین ماهینی که در دقایق اندکی که به میدان رفته هیچ نشانی از گذشته نداشته است.
در این ارتباط شنیدیم کالدرون در گفت‌وگوی خصوصی با مدیران پرسپولیس این موضوع را یادآور شده که تیمش مدافع راست ایده‌آل نداشته و چپ و راستش به قول معروف بالانس نیست. در همین راستا گفته می شود رامین رضاییان را به گابریل کالدرون، پیشنهاد داده و گفته‌اند به خاطر اختلاف با برانکو از پرسپولیس جدا شده است. سرمربی آرژانتینی هم با دیدن فیلم بازی‌های رامین رضاییان گفته: «رامین رضاییان فوق العاده است. او بیشتر به بازی عرض می‌دهد. رضاییان می‌تواند به راحتی به محوطه جریمه حریف نفوذ کرده و با پاس‌های مناسب، موقعیت‌های بی‌شماری خلق کند. ظرفیت عالی رضاییان در تنفس صحیح به او اجازه می‌دهد پس از حمله از جناح راست زمین به دفاع بپردازد و این ویژگی، او را با بقیه متمایز می‌کند. او را می‌خواهم!»
کالدرون در حالی این حرف را به صورت خصوصی به مدیران پرسپولیس زده که رامین رضاییان با الشحانیه قرارداد دارد و بعید است به راحتی از تیم قطری جدا شده و به پرسپولیس بازگردد.

255 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1309368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =