خداکرمی: شفاف سازی در مدیریت شهری تهران هزینه زیادی دارد

یک عضو شورای شهر تهران می گوید شفاف سازی در شهرداری هزینه دارد و اعضای شورای شهر حاضر به پرداخت آن هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران، معتقد است شفاف سازی در مدیریت شهری تهران هزینه زیادی دارد.

او می گوید ادوار بعدی شورای شهر جرات پیدا نمی کنند در مقابل مطالبه عمومی مردم درباره شفافیت، عقب گرد کرده و مردم را از دسترسی به اطلاعاتی که این روزها در سامانه شفافیت منتشر شده، منع کنند.

خداکرمی ادامه می دهد: اطلاع از آن که حق شهروندان است بدانند عوارض پرداختی آنها چرا و کجا هزینه می شود و اگر سئوالی دارند به راحتی بتوانند به مسئولان دسترسی داشته باشند و مطرح کنند. هر قدر شفافیت در مدیریت شهری مورد بحث قرار گیرد باعث می شود بقیه سازمانها هم به آن اقتدا کنند. این روزها شاهدیم در کنار بحث شفافیت، یک جریان که فکر می کند از شفافیت آسیب می بیند از طریق فضای مجازی دارد هجمه مدیریت شده ای را نسبت به برنامه های مدیریت شهری به صورت غیرمستقیم مطرح می کند. چون شفافیت می تواند آسیب مالی و حیثیتی برای آنها داشته باشد به جای همراهی، افراد داخل شورا و شهرداری را هدف قرار می دهند تا جریان شفافیت را کند کنند، ولی ما هزینه هایی که باید در این مسیر بپردازیم با کمال میل به خاطر منافع مردم می پردازیم و از تخریب شدن ابایی نداریم. ولی دلگیر می شویم بعد از ۴۰ سال که از انقلاب می گذرد، افرادی هستند برای رسیدن به هدفشان هر وسیله ای را استفاده می کنند. همه بدانند در شفاف سازی اگر برخی که تخطی کرده اند آسیب ببینند، نوادگان و فرزندان آنها از شفافیت فیض می برند.

متن کامل این گفتگو را را (اینجا) بخوانید.

۲۳۵۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1309608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =