ثبت ۹۰۰ میلیون دلار صادرات از آذربایجان‌غربی در شش ماهه نخست امسال

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به ثبت ۹۰۰ میلیون دلار صادرات از استان آذربایجان‌غربی طی شش ماهه نخست امسال گفت: تا پایان سال این مقدار به بیش از ۲میلیارد دلار خواهدرسید.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، عبدالناصر همتی که به ارومیه سفر کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای سفر به مرکز استان آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: جلسه چهار ساعتی با فعالان اقتصادی برگزار شد که کلیات و جزئیات موضوعات مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به این که سه موضوع مهم محور مشکلات مطرح شده در این جلسه بود گفت: نحوه برگشت ارز صادرات یکی از مسائل بود که ۵۰ درصد برگشتی به صورت ارز موافقت شد و موضوع دوم نقدینگی واحدهای تولیدی است که منابع خاصی از طریق بانک‌ها تامین می‌شود تا نیازهای نقدینگی برطرف شود.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: موضوع سوم معوقات، چک‌های برگشتی است که بر اساس دستورالعمل جدید چک در قالب ستاد تسهیل یا ستاد استان موارد خود را مطرح کرده و مساعدت‌هایی دریافت کنند.

وی با بیان این که در شش ماهه نخست سال بیش از ۹۰۰ میلیون دلار صادرات به ثبت رسانده گفت: با این روند تا پایان سال این رقم به بیش از ۲ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

همتی بیان کرد: واحدهایی که نتیجه تولیدی و صادراتی دارند در ردیف نخست کمک‌ها قرار دارند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1309630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =