انجام  عمل جراحی ویپل برای اولین بار در چهارمحال و بختیاری

متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص جراحی لاپاروسکوپی در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: برای اولین بار یک عمل جراحی بسیار بزرگ که به جرأت می‌توان مدعی شد بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین عمل جراحی خصوصا در جراحی عمومی شکم است در بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد انجام گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از وب دا ، دکتر کریمی  با اشاره به نام این عمل جراحی با عنوان ویپل افزود: عمل جراحی در یک بیمار مبتلا به کانسر سر پانکراس که خانمی ۵۴ ساله بود انجام گرفت.
وی ادامه داد: پیش از این عمل جراحی ویپل را بر روی چند کیس دیگر در مراکز بزرگ‌تر فوق تخصصی در تهران و به روش لاپاروسکوپیک انجام داده‌ام و امیدوارم که در آینده‌ایی نه چندان دور در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز این عمل جراحی به روش لاپاروسکوپیک انجام شود.
کریمی خاطرنشان کرد: عمل جراحی ویپل قبلا در مراکز بزرگ و مادر جراحی کشور قابل انجام بود ولی می‌توان امیدوار بود که از این به بعد این عمل جراحی با کیفیت و شرایطی خوب و قابل قبول در استان چهارمحال و بختیاری و دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد انجام شود.
متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص جراحی لاپاروسکوپی در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد عنوان کرد: می‌توان بشارت داد که بعد از این بیمارانی که در چهارمحال و بختیاری نیازمند عمل جراحی ویپل هستند در همین استان و در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد درمان شوند و نیاز به ارجاع این بیماران به مراکز بزرگ‌تر نباشد.
۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1309857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =