همکاری ال‌جی الکترونیکس و Unity Technologies برای شبیه‌سازی اتومبیل‌های خودران

مهندسان هوش مصنوعی آزمایشگاه دره سیلیکون ال‌جی الکترونیکس (LG Electronics Silicon Valley Lab) با همکاری متخصصان یادگیری ماشینی Unity Technologies درحال‌توسعه نرم‌افزار شبیه‌ساز پیشرفته‌ای هستند که توسعه‌دهندگان سیستم‌های ماشین خودران (بدون راننده) را قادر می‌سازد آموزش سیستم را سرعت بخشند و ماشین‌های بدون راننده امن‌تری خلق کنند. همکاری شبیه‌ساز آزمایشگاه دره سیلیکون ال‌جی (LGSVL Simulator) با Unity Simulation  باعث می‌شود که پیشگامی و تخصص هوش مصنوعی ال‌جی در قامت شریکی همراه برای صنعت جهانی اتومبیل، با توانایی‌های مکمل Unity Technologies، خالق پیشروترین پلتفرم توسعه سه‌بعدی برخط جهان ترکیب شود.

Unity Simulation در فرآیند توسعه محصول، امکان اجرای هم‌زمان چندین نمونه و سناریوی مختلف را فراهم می‌آورد. همچنین بهره‌گیری از زیرساخت Google Cloud به Unity Simulation اجازه می‌دهد تا هنگام آموزش، آزمون یا اعتبار سنجی محصولات یا سرویس‌های تازه در محیط high-fidelity 3D با موانع کمتری روبرو باشند. Danny Lange قائم‌مقام هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در Unity Technologies معتقد است اپلیکیشن‌های با رویکرد دید-کامپیوتری (Computer-vision-oriented) به‌ویژه برای صنایع اتومبیل‌سازی کاملاً کاربردی و یاری‌دهنده‌اند.

Seonman Kim قائم‌مقام مهندسی آزمایشگاه پلتفرم پیشرفته (Advanced Platform Lab) ال‌جی در دره سیلیکون، بر اهمیت همکاری ال‌جی و Unity تأکید دارد و می‌گوید: «اعتماد Unity به شبیه‌ساز LGSVL برای توسعه رانندگی خودران امن و قدرتمند، نشانه واضحی از شروع یک همکاری برنده-برنده است. ما با نگاهی رو به آینده به همراه Unity به جستجوی موقعیت‌های جدید برای ورود فناوری‌های قابل‌اعتنا و اتکا به بازار اتومبیل هستیم.»

انتظار می‌رود که همکاری میان دو شرکت در زمینه شبیه‌سازی پیشرفته، عواید فراوانی برای صنعت اتومبیل‌سازی داشته و حرکتی قابل‌توجه برای آینده ماشین‌های خودران باشد. توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان ماشین‌های بدون راننده، با اجرای شبیه‌سازی LGSVL روی Unity Simulation می‌توانند به شکل چشمگیری آموزش موازی سیستم‌ها با سناریوهای گوناگون را سرعت بخشند. با بهره‌گیری از آخرین پیشرفت‌های Unity، شبیه‌ساز LGSVL قادر است تا نسخه‌های دیجیتالی فراوانی از محیط‌های جهان واقعی با مدل‌های حسگر دقیق بسازد تا آموزش ماشین‌های بدون راننده به‌صورت هم‌زمان با چندین سناریو گوناگون قابل انجام باشد.

آموزش و اعتبارسنجی ماشین‌های خودران مثالی برجسته از چگونگی تأثیر محیط‌های مجازی در کاهش چشم‌گیر ریسک و خطر برای ماشین‌ها و محیط اطرافشان است. این موضوع به کسب‌وکارها امکان می‌دهد قبل از ارسال محصول به جاده، سیستم‌های‌شان را تحت آزمون‌های دقیق و تست ‌استرس قرار دهند. شبیه‌ساز LGSVL تکنولوژی‌های پیشرفته ال‌جی همراه با Tech Stack دیتا-محور Unity و High-Definition Render Pipeline این شرکت، امکان آزمون و آموزش امن‌تری را برای راهبری ماشین‌های بدون راننده فراهم می‌آورد.

LGSVL Simulator on Unity Simulation روز پنجشنبه ۲۶ دسامبر طی کنفرانس Unity’s Unite 2019 در کپنهاک رونمایی شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1310051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =