روزنامه سوری: ترکیه از برخورد مستقیم با ارتش سوریه اجتناب می کند

ایرنا نوشت: روزنامه سوری الوطن نوشت ؛ روند تحولات شمال شرق سوریه حاکی از آن است که نظامیان ترکیه از هرگونه برخورد مستقیم با ارتش سوریه خوداداری می کنند.

به نوشته روزنامه الوطن، اکنون در اطراف شهر "تل رفعت" که تحت کنترل ارتش سوریه قرار دارد و همچنین اطراف شهر "منبج" آرامشی شکننده حاکم است حال آنکه سایر مناطق شرق فرات به دلیل عملیات نظامی ارتش ترکیه علیه کُردها ناآرام است.

کارشناسان نظامی سوری در این خصوص بر این باورند که "رجب طیب اردوغان" رئیس‌جمهوری ترکیه دست کم در شرایط کنونی تاکید دارد به منظور ایجاد "منطقه امن" تمرکز ارتش ترکیه بر نوار مرزی شرق فرات متمرکز شود.

همچنین به عقیده کارشناسان، ارتش سوریه اکنون باید کنترل بر تل رفعت را حفظ کند.

این در حالی است که ارتش سوریه تجهیزات نظامی بیشتری را به شهرک "العریمه" و خط مرزی فاصل بین منبج و شهر "الباب" در شمال غربی منبج ارسال کرده است؛ منطقه ای که ارتش ترکیه در آنجا مستقر است.

بر اساس توافق میان دولت سوریه و نیروهای دمکراتیک، ارتش سوریه قرار است کنترل این شهر را برعهده بگیرد.ورود نیروهای ارتش سوریه قرار است بر اساس توافق میان روسیه و سوریه از یک طرف و روسیه و آمریکا از سوی دیگر انجام شود.

ارتش ترکیه به همراه گروه های تروریستی هم‌پیمان خود از روز چهارشنبه گذشته عملیاتی را با نام «چشمه صلح» به بهانه مبارزه با کردهای سوریه در شمال و شمال شرق این کشور که آنها را تروریست می خواند، آغاز کرده است.

اقدام ترکیه برای حمله به شمال سوریه به رغم مخالفت های گسترده منطقه ای و جهانی صورت گرفت.

کارشناسان سیاسی و شخصیت های مختلف در کشورهای جهان این اقدام ترکیه را ورود به باتلاق سوریه خوانده اند.

پیش‌تر، ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ میلادی به این طرف در دو عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷) با همکاری گروه‌های تروریستی مورد حمایت خود، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله  شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرده بود.

310311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1310143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =