پایداری‌ تن به‌وحدت با اصولگراها داد؛ «همه باهم باشیم» نه «همه با ما»

بنا به روایت های دو چهره اصولگرا، جبهه پایداری پذیرفته‌ است که به جای «همه با ما»، «همه باهم باشیم» و در ائتلاف اصولگرایان حضور پیدا کند. از سوی دیگر جامعه روحانیت مبارز نیز بر روند حرکتی شورای وحدت نظارت کرده و جایگاه داور را داشته باشد.

محمدحسین شریعتمدار: خبر دیدار اعضای جبهه‌ پایداری با جامعه روحانیت مبارز آنهم چند روز بعد از حضور علی‌اکبر ناطق‌نوری در جلسه این تشکل روحانی بود، بدون شک بدون پیام و دلیل نبود. چند روز از حضور ناگهانی ناطق‌نوری در جلسه جامعه روحانیت مبارز آنهم پس از ده ساله وی نگذشته بود که متقی‌فر، سخنگوی جبهه پایداری از دیدار اعضای این جبهه با اعضای جامعه روحانیت مبارز خبر داد. دیداری که گویا آنقدر ناگهانی و بدون برنامه‌ریزی بوده که ابتدا حتی غلامرضا مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت هم از آن ابراز بی‌اطلاعی کرد اما بعدتر جزئیاتی از دیدار برخی اعضای پایداری با دبیرکل جامعه روحانیت و تمایل آنها برای پیوستن به ائتلاف اصولگرایان را روایت کرد.

به فاصله ای کوتاه، ابوالفضل توکلی بینا، یکی از اعضای حزب موتلفه هم اعلام کرد که مرتضی آقاتهرانی در جلسه با حزب متبوعش اعلام کرده که جبهه پایداری، در ائتلاف اصولگرایان شرکت می‌کند، آن هم بدون پیش شرط.عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: آقا تهرانی پیش ما آمد و گفت حتی اگر اسم‌های ما در لیست نباشد، حرفی نداریم که یک کاسه باشد.

درباره تغییر رویکرد یکباره جبهه پایداری و نزدیک شدن آنان به جامعه روحانیت و دیگر گروه‌های اصولگرایی به سراغ دو چهره اصولگرا رفتیم تا تحلیل آنان را در این باره بدانیم.

جبهه پایداری پذیرفت به جای «همه با ما»، «همه باهم باشیم»

احمد کریمی اصفهانی از اعضای جبهه پیروان خط امام و رهبری، درباره تغییر رویکرد جبهه پایداری به خبرآنلاین گفت: آقای آقاتهرانی در جلسه‌ای که با حزب موتلفه اسلامی داشتند از مواضع من درباره جبهه پایداری گله داشتند و گفته اند که من در مصاحبه‌هایم رعایت عدالت را نمی‌کنم، در صورتی که من واقعیت‌ها را می‌گفتم.

وی افزود: جبهه پایداری الان پذیرفته‌اند که به جای «همه با ما»، «همه باهم باشیم» و اگر چنین اتفاقی بیفتد و جبهه پایداری به قولی که داده عمل کند، امیدوارم که وحدت بین همه نیروهای اصولگرا به وجود بیاید.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره جزئیات جلسه جبهه پایداری با اعضای حزب موتلفه اسلامی هم گفت: موضوع جلسه وحدت میان نیروهای اصولگرا بوده و امیدوارم که این اتفاق بیفتد. چون بیشتر گله جبهه پایداری از من بوده است به جزئیات اشاره نمی‌کنم و منتظر می‌مانم که نتیجه این جلسات روشن شود.

پالس‌های مثبت پایداری برای ائتلاف

کریمی اصفهانی گفت: پالس‌های مثبتی از جبهه پایداری دریافت کردیم و امیدواریم که آنها به رویه قبل برنگردند و فکر نکنند که همه‌چیز منحصر در جبهه پایداری است.

وی هم‌چنین درباره ارتباط دیدار اعضای جبهه پایداری با جامعه روحانیت با حضور ناطق نوری در جلسه جامعه روحانیت هم گفت: این دو دیدار هیچ ارتباطی با هم ندارد. آقای ناطق نوری عضو جامعه روحانیت مبارز هستند و از ایشان خواسته شده که در جلسه شرکت کنند و ایشان هم در جلسه شرکت کردند.

ناطق نوری می‌تواند پراکندگی‌ها را تبدیل به وحدت کند

وی افزود: آقای ناطق نوری مدیر بسیار خوب و تاثیرگذاری هستند و خیلی مواقع پراکندگی‌ها را تبدیل به وحدت می‌کند. امیدواریم که حضور ایشان در جلسات جامعه روحانیت مبارز ادامه پیدا کند و ایشان به میدان بیاید. معتقدم کسی نه قادر است نقش ایشان را کمرنگ کند نه ایشان نیازی دارد که نقش او را پررنگ کنند.

جلسه پایداری با موحدی کرمانی گام مهمی برای ائتلاف بود

حسین کنعانی مقدم نیز در گفتگو با خبرآنلاین درباره دیدار جبهه پایداری با آیت‌الله موحدی کرمانی و احتمال حضور این جبهه در ائتلاف اصولگرایان گفت: در جلسه جبهه پایداری با جامعه روحانیت، آقای آقانهرانی حضور داشتند و درباره مسائل ائتلاف اصولگرایان و همراهی همه نیروهای اصولگرا خیلی شفاف بحث شده است. به نظر می‌رسد که این جلسه گام بسیار خوب و موثری بوده است و همه اصولگرایان، جامعه روحانیت مبارز را هم به عنوان داور و هم به عنوان ناظر قبول کرده‌اند، امیدواریم که ائتلاف انتخاباتی میان اصولگرایان شکل بگیرد.

این چهره سیاسی اصولگرا درباره دلیل تغییر رویکرد جبهه پایداری گفت: ابتکاری که جامعه روحانیت مبارز با پیشگامی آیت‌الله موحدی کرمانی به خرج داد و از همه خواستند که به ائتلاف اصولگرایان بپیوندند و کمیته دعوتی که برای حضور همه نیروهای اصولگرا شکل گرفت، باعث شد خیلی از جریانات مختلف از جمله پایداری این وساطت را قبول کنند و گام‌های موثری را برای ارائه یک لیست بردارند.

وی افزود: الان بحث این است که جریانات مختلف اصولگرایی همه با یک لیست در انتخابات حضور پیدا کنند.

حضور جامعه روحانیت. ائتلاف اصولگرایان را تضمین می‌کند

کنعانی‌مقدم هم‌چینن در پاسخ به این سوال که چه تضمینی وجود دارد که اصولگرایان به یک لیست برسند و شاهد وحدت‌شکنی‌های دقیقه نودی نباشند گفت: چون جامعه روحانیت مبارز الان در این خصوص هم نقش داور را میان اصولگرایان دارد و هم مورد وثوق آنان است، گام موثر و مهمی در ایجاد وحدت برداشته است و مکانیزم اجرایی و تضمینی آن هم شکل گرفته است و می‌تواند این کار را انجام دهد.

جامعه روحانیت بر کار شورای وحدت نظارت می کند

این چهره سیاسی اصولگرا درباره نقش شورای وحدت با پررنگ‌تر شدن نقش جامعه روحانیت گفت: شورای وحدت اصولگرایان، برای ائتلاف انتخابات است و همه اصولگرایان هم پذیرفته‌اند که با آن همکاری کنند. جامعه روحانیت هم به عنوان مجموعه‌ای بر کار شورای وحدت نظارت می‌کند و حکم مشورتی و نظارتی و داوری دارد و عملا این دو در کنار هم حرکت خواهند کرد.

مسئولیت شورای وحدت با حدادعادل است

وی درباره روشن نبودن سازوکار شورای وحدت و عدم اطلاع‌رسانی درباره فعالیت‌های آن هم گفت: برای ما که درون جریان اصولگرایی هستیم، مسائل کاملا مشخص است و مسئولیت شورای وحدت اصولگرایان برعهده آقای حدادعادل است و ستادها و دفاتر استانی هم شکل گرفته است و در حال کار هستند. اما اینکه اطلاع‌رسانی نمی‌کنند این است که در امر انتخابات گاهی نیاز به کیاست هم هست.

کنعانی مقدم هم‌چنین درباره گمانه‌زنی‌ها درباره ریاست شورای وحدت گفت: بحث فرد در ائتلاف اصولگرایان مطرح نیست و همه گروه‌ها در آن حضور دارند و بحث‌های خود را مطرح می‌کنند و مسیر طوری است که ان‌شاءالله وحدت محقق می‌شود.

23/ ۲۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1310652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    2 1
    تمومه ماجرا بي فايده است
  • بینام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    2 0
    بهترین و شایست ترین عمل این است که این جبهه پایداری را هیچ حزبی بصورت ائتلاف نپذیرد چون وجهه خودشان را هم جریحه دار خواهند کرد..