یک عضو جامعه روحانیت مبارز: اربعین در وحدت مسلمانان نقش کلیدی دارد

بسیاری از علماء و بزرگان دینی اربعین را عامل اصلی وحدت در بین مسلمانان جهان می‌دانند و معتقدند این راهپیمایی باعث اتحاد و انسجام مسلمانان شده است. سیدرضا اکرمی هم معتقد است که اربعین در وحدت مسلمانان نقش کلیدی دارد و زیارت اربعین یکی از علامت‌های مؤمن است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدرضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز در خصوص سابقه تاریخی اربعین در کتب و روایات با بیان اینکه اربعین در روایات اسلامی به زمان امام حسن عسگری (ع) بازمی‌گردد گفت: امام حسن عسگری(ع) فرمودند مؤمن چندین علامت دارد که یکی از آن‌ها زیارت اربعین امام حسین (ع) است که این از منظر احادیث است اما ازنظر عملی بعد از داستان کربلا و عاشورای سال ۶۱ افراد مناسب و شایسته راه افتادند و خودشان را به کربلا رساندند و همان‌طور که در روایات هم آمده است جابربن عبدالله انصاری اولین زائر اربعین بوده است که به همراه عده‌ای از مردم مدینه به زیارت امام حسین (ع) رفتند و این موضوع ادامه یافت تاکنون که به اینجا رسیده و ما هرساله شاهد حضور گسترده مردم در پیاده‌روی اربعین هستیم.

اکرمی افزود: زیارت اربعین یک کار چندمنظوره است که یکی از آن اصل زیارت است که نوعی تعهد و پیمان با امام حسین (ع) است که در راه آزادی و آزادگی مسیر حضرت را ادامه بدهند دوم دیدار خود مسلمانان با یکدیگر است که حتماً باعث کاهش کینه و کدورت خواهد شد و سوم این است که اربعین حالت بین‌المللی پیداکرده است یعنی از مذاهب مختلف مثل بودایی، ارمنی و غیره هم در این مراسم شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بعضی‌ها به‌عنوان زیارت و سیاحت و برخی دیگر به‌عنوان مطالعه و تحقیق به این سفر می‌روند گفت: اربعین همانند عاشورا در حال تبدیل‌شدن به یک موضوع عمومی و بین‌المللی است و قطعاً می‌تواند در وحدت مسلمانان نقش کلیدی داشته باشد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امیدواریم موضوع اربعین بیشتر توسعه پیدا کند چراکه این مراسم‌ها جنبه مذهبی و اعتقادی دارد و یقیناً کارساز خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه استقبال از مراسم اربعین را واجد شرایط می‌بینیم و حتی معتقدیم که این مراسم در شهری مانند تهران که از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم به‌صورت نمادین برگزار می‌شود، قطعاً کار مفید و شایسته‌ای خواهد بود، گفت: ما کربلا می‌رویم اما باید حسینی شویم و بدانیم که امام حسین (ع) همه موجودی خود را برای آگاه و روشن کردن مردم و برای آگاه‌سازی و افشاگری داد.

اکرمی افزود: معتقدم اربعینی‌ها فقط به نماد و سنبل اربعین متکی نشوند و واقعاً شعار را همراه با عمل و اخلاق در کنار یکدیگر قرار بدهند و بکوشند حسینی و تابع اباعبدالله الحسین (ع) شوند.

۲۵۸۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1310860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =