استاندار خوزستان بر خدمت رسانی به زائران اربعین تا بازگشت آنها تاکید کرد

ایرنا نوشت: استاندار خوزستان بر خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی از مرزهای شلمچه و جذابه تا بازگشت کامل زائران تاکید کرد و گفت : خدمت رسانی به زائران در ۲ گذرگاه مرزی خوزستان همچنان به صورت شبانه روزی ادامه دارد.

غلامرضا شریعتی شامگاه دوشنبه در نشست ستاد اربعین استان خوزستان در فرمانداری خرمشهر با بیان اینکه احتمال تردد ۴۰۰ هزار نفر دیگر  از مرزهای خوزستان وجود دارد افزود: تاکنون از ۲ مرز خوزستان یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر تردد کردند و احتمال موج رفت دیگری از زائران اربعین وجود دارد.

وی افزود: طبق تجربه سال های گذشته افرادی هستند که به دلایل مختلف قصد زیارت در روز اربعین را دارند و یا  هم اکنون به هر دلیلی قادر به رفتن نشده اند که ممکن است موج بیشتری از زائران را به سمت مرزها روانه کند که باید برای این شرایط همچنان آماده خدمات رسانی بود.

استاندار خوزستان افزود: برای بازگشت زائران در استان خوزستان طبق گزارش عتبات عالیات از نظر غذا و اسکان مشکل خاصی وجود ندارد و در صورت لزوم  برخی اقلام غذایی به صورت رایگان در اختیار موکب داران قرار داده می شود.

وی همچنین  آمادگی برای اعزام خودرو بیشتر به خاک عراق برای جابه جایی زائران حسینی را خواستار شد و گفت: باید کارهای گمرکی و روند اداری برخی اتوبوس های و خودروهای سنگین برای ورود به مرز و جابه جایی زائران در آن سوی مرز انجام شود تا این وسیله ها در صورت نیاز بدون معطلی به عراق اعزام شوند.

شریعتی بر پیگیری امور بهداشتی زائران تاکید کرد و گفت: این موارد هلال احمر در خاک عراق باید اقدام لازم برای پیشگیری از انتقال بیماری به کشور را انجام دهد.

در مرز شلمچه بیش از ۴۰۰  موکب از میدان مقاومت تا پایانه شلمچه به زائران خدمات رسانی می کنند.

 حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و همچنان ادامه دارد.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1310873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =