افزایش صادرات در استان مرکزی نشان از رونق تولید است

همه آمارهای اقتصادی و صنعتی استان نشان از یک رشد معنادار در تولید دارد.

به گزارش خبرآنلاین  استان مرکزی  ، سید علی آقازاده عصر دیروز در پایان بازدید از ۳واحد صنعتی تولیدی استان مرکزی در اراک در جمع خبرنگاران گفت: افزایش صادرات نشان می‌دهد که رونق تولید در سال جاری اتفاق افتاده است.


وی خاطرنشان کرد:  همه آمارهای اقتصادی و صنعتی و تولیدی استان مرکزی در سال جاری نشان دهنده یک رشد معنادار و ملموس است.


 سید علی آقازاده با بیان اینکه ۵۱۱ میلیون دلار صادرات غیرنفتی طی شش ماه نخست سال جاری برای استان مرکزی ثبت شده، تصریح کرد :  با تداوم این روند تا پایان سال، میزان صادرات نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت.


سید علی آقا زاده در ادامه گفت :طی سال گذشته افزون بر یک میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در استان مرکزی تحقق پیدا کرده است. در پایان نیمه نخست سال جاری نیز تقریباً نیمی از ایجاد درآمد سال گذشته در حوزه صادرات یعنی به میزان حدود ۵۱۱ میلیون دلار اتفاق افتاده است.


استاندار مرکزی گفت: امروز به همراه معاونین و برخی از مدیران کل مرتبط با صنعت و مدیران عامل برخی از بانک های استان، وضعیت سه واحد تولیدی استان مرکزی در شهرستان اراک مورد بازدید قرار گرفت.

وی ادامه داد: از سه واحد مورد نظر، جز یک واحد تولید فرآورده های آلومینیوم و پوشش رنگ آلومینیوم که مشکل نقدینگی و  برخی از مشکلات را دارد، دو واحد صنعتی دیگر تولیدشان خوب و به روز است و بنا به گفته سرمایه گذاران این دو واحد تولیدی و صنعتی نسبت به سال گذشته در شرایط بهتری نیز قرار دارند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1311269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =