معجزه پلیه، آبشار هفت قلوی ایوان در ایلام!

در ۴۰ کیلومتری شمال ایلام منطقه‌ای کوهستانی وجود دارد که دارای آب و هوای معتدل و نیمه مرطوب است. یکی از جاذبه‌های این منطقه، روستایی است به اسم ایوان که انبوهی از جنگل‌های بلوط، زالزالک، بادام کوهی و همچنین انواع گل‎ها و گیاهان را در خود دارد.

در روستای ایوان، جاذبه‎ای بسیار زیبا و جذاب وجود دارد، آبشاری متفاوت که به آبشار هفت قلو نیز معروف است. آبشار هفت گانه‎ی پلیه ۲۵ مترعرض و ۷ تا ۹ خروجی ریزش آب دارد. سرچشمه آن رودخانه‌ای به نام «گنگیر» است که یکی از مهم‌ترین رودخانه‌های این منطقه به حساب می‎آید و یک رودخانه پر آب و دائمی محسوب می‌شود. هر 7 یا 9 خروجی آبشار پلیه در فصل‎های پر باران به دریاچه‌ای که در پایین دست وجود دارد، می‌ریزند و نمایی زیبا را شکل می‌دهند که تماشای آن بسیار لذت بخش است. اما در زمان‌هایی از سال که بارندگی به میزان کمی می‌رسد، ممکن است فقط سه یا چهار تا از این ریزشگاه‌های آب فعال باشند.

بهترین زمان سفر به آبشار پلیه فصل بهار است که تمامی پوشش‎های گیاهی منطقه به اوج زیبایی خود رسیده‎اند و در کنار آبشار تصویری زیبا خلق کرده‌اند. این منطقه محیطی بسیار زیبا و آرامش بخش را برای علاقمندان به طبیعت گردی فراهم کرده است که توصیه می‎کنیم حتما از آن لذت ببرید.

منبع : لست سکند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1311285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IN ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    0 0
    شهرستان ایوان غرب .منطقه پلیه صحیح است .