ترکیه بازار مناسب برای خرید داروهای تولیدی البرز

ایرنا نوشت: رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه با اشاره به ظرفیت های بالای استان البرز در زمینه تولید دارو گفت : کشور ترکیه بازار خوب و مناسبی برای خرید محصولات دارویی این استان است.

مهرداد سعادت روز چهارشنبه در نشست مشترک با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز اظهار داشت:  محصولات تولیدی صنایع غذایی و دارویی استان البرز ظرفیت مناسبی برای صادرات به ترکیه  محسوب می شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به موقعیت جغرافیایی ترکیه می توان از ظرفیت های این کشور برای تامین نیازهای صنایع ایران بهره برد.  

سعادت با اشاره به ظرفیت صنعتی بالای ترکیه در تامین مواد اولیه صنایع بزرگ استان البرز گفت: زمینه برای تامین مواد اولیه مورد نیاز کارخانه های بزرگ تولیدی و صنعتی استان البرز از کشور ترکیه  فراهم است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه اظهار داشت:  ما در پی واردات کالا از کشور ترکیه به ایران نیستیم، اما از انتقال دانش فنی از این کشور به ایران استقبال می کنیم.

سعادت با ذکر این نکته که واحدهای صنعتی ترکیه دانش روز دنیا را در اختیار دارند، افزود: اگر بتوانیم دانش فنی صنایع برند ترکیه  را به کشورمان انتقال دهیم، توسعه اشتغال در کشور را در پی خواهد داشت.

استان البرز حدود ۸۰ واحد تولید دارو و تجهیزات پزشکی دارد.

استان البرز با برخورداری از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و وجود بیش از ۱۵۰ برند ملی و جهانی نقش موثری در تامین بخشی از نیازهای داخلی و ارزآوری برای کشور را دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1311350

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =