ترکیه از کشته شدن 673 عضو پ.ک.ک در شمال سوریه خبر داد

ایرنا نوشت: وزارت دفاع ترکیه روز پنجشنبه با انتشار اطلاعیه ای از کشته شدن 673 عضو گرو های پ.ک.ک، وای. پی. جی(YPJ) در جریان عملیات نظامی ارتش این کشور در شمال سوریه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع ترکیه، در این اطلاعیه همچنین از تصمیم ارتش این کشور برای ادامه عملیات در خاک سوریه منطبق با اهداف تعیین شده خبر داده شده است.

ارتش ترکیه به همراه گروه نیروهای موسوم به ارتش ملی سوریه از چهارشنبه گذشته عملیاتی را با نام چشمه صلح در شمال سوریه آغاز کرده است.

مسوولین ترکیه هدف از این عملیات را مسدود کردن کریدور تروریستی در نزدیکی مرزهای ترکیه اعلام کرده و گفته اند ترکیه درصدد تاسیس یک کریدور در مرزهای خود با سوریه به عمق 30 کیلومتر و اسکان میلیونها مهاجر سوری در این مناطق است؛ مناطقی که که از آن به عنوان منطقه امن نام می برد.

اقدام ترکیه در شمال سوریه با مخالفت گسترده جامعه جهانی مواجه شده است .

پیش‌تر ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ میلادی در دو عملیات "سپر فرات" (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و "شاخه زیتون" (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷) در خاک سوریه انجام داده بود. .

23311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1311604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
    60 51
    ترکیه غلط کرد. اینها به زن و بچه هم میگن تروریست!
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
      12 27
      دوست عزیز پاکسازی شهرهای آفرین. جرابلس . حالا راس العین را با پاکسازی رقه. حما. مقایسه کنید تا بفهمید که ترکیه چقدر نسبت به غیر نظامیان حساسیت دارد. ترکیه ده روزه داره دو سه شهر رو پاکسازی می کنه اگه می خواست مثل آمریکا رقه رو پاکسازی کنه الان کارشون به اتمام رسیده بود. ترکیه حامی مظلومان.
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
      1 10
      ترکیه حامی مظلومین! منظورت از مظلومین ارمنیها و آشوریها و علویها و کردها و قبرسیها و ... هستن که ترکیه قتل عام کرده؟ نکنه ما این عکس و ویدئوهایی که از کشته شدن مردم داریم میبینیم همه فوتوشاپه فقط شما درست میگید!؟
    • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
      2 6
      12:54 اینها رو اردوغان هم بلغور میکنه که پاکسازی آهسته میگیره در حالیکه اینها به گربه هم دستشون برسه رحم نمیکنن حقیقت اینه که نمیتونن پیشروی کنن البته اصلا جنگ برابری نیست ولی بزدلای ترک خوب هلاک میشن آمارهای اردوغان هم تازگی نداره آمارش رو نگه دارید و هر روز جمع بزنید از کل جمعیت سوریه میزنه بالا
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
    15 32
    تروریست کیست؟ کسی که با اکشتار و قتل در بین افراد غیر نطامی قصد پیشبرد اهدافش را دارد حال تروریست بسیار برازنده حکومت ترکیه و شخص اردوغان است کردهای سوریه در این مدت چه عمل تروریستی را مرتکب شده اند؟
  • علیرضا CZ ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
    47 25
    تروریست گروهک هایی هستند که دهه شصت مشغول سر بریدن و بستن جاده بودن. تروریست اوجالان بود که گروهکش 30000 نفر از مردم ترکیه رو تاحالا کشته. تروریست سمیتقو و پژاکه که سرباز بی گناه لب مرز رو میکشن. تروریست ها کسانی بودن که به مجلس حمله کردن. تروریست ها تو جنگ رفتن دامن صدام علیه ایران مبارزه کردن
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
      0 15
      میدونی چه تعداد غیر نظامی با حمله ترکیه به بخش هایی از شمال سوریه آواره شدن؟این مواردی که در این نظرت نوشتی دقیقا چه ربطی به آواره شدن اون تعداد افراد غیر نظامی در بخش هایی از شمال سوریه در حمله اخیر ترکیه به بخش هایی در شمال سوریه، داره؟هدف و نیت واقعیت از نوشتن این نظر چی بود؟
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
      0 13
      خود ترکیه با وضعیتی که در داخل با کشتار و قتل عام ایجاد کرد مسبب ایجاد همچین گروه هایی هست. کسی که به داعش و النصره اسلحه داده و همین حالا داره در کنارشون میجنگه غلط میکنه ادعای مبارزه با تروریسم داشته باشه.
    • آسو AE ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
      4 13
      دو کلمه هم از پیشه وری و طلعت پاشا و گرگهای خاکستری هم میگفتی،البته نگفته همه میدانند چه کاره ای؟از چنگیز خان و تیمور و هلاکو هم میشه گفت، دشمن مردم مصطفی کماله فاشیسته
  • اهل منطق IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
    12 27
    ترکیه اردوغان فرصت پیدا کرده تا اکراد منطقه را نابود کنه با ایجاد عثمانی جدید
  • هیوا IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
    1 8
    670 نفرش کودکن که .اردوغان کودک کش
  • هیوا IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
    6 10
    ترروریست مغولایین که خاک سرزمینو اشغال کردن با کشتاراشون.تروریست ترکیست که عکسای چندین سال قبلشون باسرای بریده قبل از اینکه داعشی بوجود بیاد همهجا پخش شده بود.تررویست اونایین که 100سال پیش یک ونیم میلیون ارامنه رو قتل وعام کردن.درضمن دوست محترم وقتی به جایی تجاوزکردی منظر کادو نباش. اها اینم بگم اونیکه باپرچم اذربایجانو تورکیه میره ورزشگاه تجزیه طلبه یاما؟
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
    0 10
    خطاب به اون شخصی که در نظرش در این قسمت نوشته:"ترکیه حامی مظلومان":در جنگ در سوریه در سال های اخیر،ترکیه از چه گروه هایی حمایت کرد؟نظرت در مورد رابطه ترکیه و رژیم صهیونیستی چیه؟هدف و نیت واقعیت از نوشتن این پاسخت در این قسمت،چی بود؟